خبرگزاری کار ایران

سازمان ایمیدرو:

ظرفیت تولید سالانه طلا در کشور سه تن افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۶۸۳

براساس همکاری سه جانبه سازمان های ایمیدرو، زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارتخانه یادشده فعالیت گسترده اکتشافی در دولت یازدهم به مورد اجرا گذاشته شده که عملیات اکتشافات تکمیلی در معادن زرشوران(آذربایجان غربی) از ۸۹ به بیش از ۱۰۸ تن افزایش یافته است.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) اعلام کرد: اجرای برنامه اکتشافات تکمیلی که از یک سال گذشته در معادن آغاز شده افزایش ۲۰ تنی ذخایر طلا را در برداشت که این موضوع به تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز رسیده است.

گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ایمیدرو حاکی است، براساس همکاری سه جانبه سازمان های ایمیدرو، زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارتخانه یادشده فعالیت گسترده اکتشافی در دولت یازدهم به مورد اجرا گذاشته شده که عملیات اکتشافات تکمیلی در معادن زرشوران(آذربایجان غربی) از ۸۹ به بیش از ۱۰۸ تن افزایش یافته است.

برپایه این گزارش، کارشناسان پیش بینی کرده اند با اکتشافات تکمیلی در حال اجرا در منطقه زرشوران، احتمال افزایش بیشتر میزان ذخایر قطعی طلا وجود دارد.

آذرماه امسال با بهره برداری از بزرگترین کارخانه استحصال طلای خاورمیانه(زرشوران)، ظرفیت تولید سالانه طلا در کشور سه تن افزایش یافت.

همچنین، طرح توسعه مجتمع مزبور برای دستیابی به ظرفیت ۶ تن در سال به اجرا درآمده است.

توسعه فعالیت های اکتشافی به عنوان یکی از راهبردهای جدی ایمیدرو محسوب می شود که در قالب همکاری سه جانبه، عملیات در پهنه ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور از سال گذشته آغاز شده و در آینده نزدیک ارزش ذخایر مواد معدنی کشور به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و بستری برای توسعه طرح های معدنی و صنایع معدنی خواهد شد.

آمارهای منتشر شده حاکی است: میزان ذخایر معدنی اکتشافی کشور ۵۷ میلیارد تن است که از این رقم حدود ۳۷ میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی محسوب می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز