خبرگزاری کار ایران

خسروتاج:

کد شبنم خود زمینه قاچاق بود / باید به سمت آزادپزی نان حرکت کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۱۳۳

طبق مصوبه ۲۰ درصد نانوایی‌ها می‌توانند در فاز اول به سمت آزادپزی بروند و همین الان در استان تهران ۱۰۰ واحد نوانایی درخواست خود را برای آزادپزی اعلام کرده‌اند که ستاد تنظیم بازار در مورد آنها تصمیم‌گیری می‌کند.

معاون وزیر صنعت افزود: اکنون وزارت صنعت آیین‌نامه‌ای را برای روش جدید اجرای کد رهگیری شناسه کالا به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارائه کرده است.

به گزارش ایلنا، مجتبی خسروتاج امروز در اولین اجلاس دوره ششم اتاق اصناف ایران در جمع خبرنگاران گفت: همان طور که در گذشته بارها گفته شده و سازمان توسعه تجارت هم در مورد آن اطلاعیه داده، کد شبنم هیچ خاصیتی نداشت و خود زمینه قاچاق را فراهم کرده بود. حتی یک برنامه‌ای پخش شد که نشان می‌داد، چگونه آرم‌های کد شبنم در اختیار قاچاقچیان قرار می‌گیرد و این کد از ابتدا تعطیل بود و جز اینکه توسعه قاچاق را در پی داشته باشد، چیز دیگری نداشت.

وی در مورد ایران کد هم تصریح کرد: ایران‌کد هم به دلیل اینکه با سیستم گمرکی و وارداتی ما هماهنگ نبود، خاصیت اینکه بتواند کالای وارداتی را دنبال کند نداشت و فقط برای تولید داخل به درد می‌خورد.

وی افزود: آنچه که در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیش‌بینی شده این است که کد رهبگیری برای کالا تعریف شد تا در قبال آن بتوانیم کالای وارداتی را دنبال کنیم.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد جزئیات روش جدید اجرای کد رهگیری تنها به این توضیح بسنده کرد که کد شناسه‌ای تعریف می‌شود که آیین‌نامه آن توسط وزارت صنعت تهیه شده و به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارائه شده است. امیدواریم اگر اشکالات موجود در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برطرف شود، این آیین نامه هم شکل اجرایی به خود بگیرد.

خسروتاج در مورد مشکلات اصناف در زمینه معافیت از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده نیز گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده طی یک سال اخیر اشکالاتش به طور مرتب به وزارت اقتصاد و دارایی منعکس شده و دولت الان لایحه جدیدی را در این زمینه تهیه کرده و در جلسات تدوین این لایحه، نمایندگان اصناف هم حضور داشتند.

به گفته معاون داخلی وزیر صنعت، وزارتخانه متبوعش در چند نوبت از طریق رسانه‌ها از بنگاه‌های بخش خصوصی خواسته تا مشکلاتشان را در زمینه مالیات بر ارزش افزوده منعکس کنند و این مشکلات طی نامه‌ای اکنون به وزیر اقتصاد اعلام شده است و الان وقت خوبی است تا نهایی نشدن لایحه، تغییرات اعمال شود.

خسروتاج همچنین در پاسخ به اینکه حتی با افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان به نظر می‌رسد، کیفیت نان تغییر چندانی نکرده است، گفت: با اصلاح قیمت، بخشی از مشکلات نانوایی‌ها حل شد، اما از آنجا که هزینه‌ تولید بالاست، اگر بخواهیم بحثکیفیت را به طور اساسی دنبال کنیم، باید به سمت آزادپزی نان حرکت کنیم و در این سیستم، هر نانوایی می‌تواند به هر شکلی که می‌خواهد خودش تشخیص دهد که آرد را از کجا تهیه کرده و با چه ترکیبی مطابق نظر مشتری آن را آماده کند، در عین حال، نانوایی‌های آزادپز از سیستم قیمت‌گذاری معاف هستند.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت همچنین بر این نکته اشاره کرد که طبق مصوبه ۲۰ درصد نانوایی‌ها می‌توانند در فاز اول به سمت آزادپزی بروند و همین الان در استان تهران ۱۰۰ واحد نوانایی درخواست خود را برای آزادپزی اعلام کرده‌اند که ستاد تنظیم بازار در مورد آنها تصمیم‌گیری می‌کند.

خسروتاج در مورد افزایش بیش از اندازه قیمت خرید تضمینی گندم و تأثیر آن بر افزایش قیمت آرد گفت: در نهایت قیمت آرد ۳۸ درصد افزایش داشته و اینکه نانوایان می‌گویند قیمت نان ۳۰ درصد اضافه شده که با قیمت آرد همخوانی ندارد، درست نیست، چرا که قیمت هر قرص نان ۳۰ درصد افزایش یافته که در مقایسه با هر کیلو آرد، درنهایت افزایش بیشتری داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز