خبرگزاری کار ایران

علاقه مندی چینی ها به سرمایه گذاری در بندر شهید رجایی

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۳۸۱

یک گروه از بازرگانان و سرمایه گذاران چین در جریان سفر به بندر شهید رجایی، از دروازه طلایی اقتصاد ایران بازدید نموده و آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در بزرگترین بندر تجاری کشور اعلام کردند.

این هیات متشکل از هشت نفر از فعالان حوزه های بازرگانی و صنعتی استان های مختلف کشور چین با همراهی دو تن از فعالان اقتصادی ایرانی با حضور در بندرشهید رجایی از امکانات و قابلیت های منطقه ویژه اقتصادی این بندر، اسکله های ۴۰ گانه آن و تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا در بزرگترین بندر تجاری ایران بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر هرمزگان، اراضی پشتیبانی، ترمینال های یک و دو کانتینری، ترمینال های جنرال کارگو(کالاهای متفرقه و عمومی) و همچنین اراضی ۲۰۰ هکتاری(محوطه های انبار و دپوی مواد معدنی صادراتی) و بندر نفتی خلیج فارس از جمله بخش هایی بود که مورد بازدید این هیات سرمایه گذاری خارجی قرار گرفت.

این گروه سرمایه گذاری چینی در یک نشست مشترک با مدیران ارشد حوزه عملیاتی بندر شهید رجایی به بحثو تبادل نظر پرداختند و از نزدیک با ظرفیت های موجود در این بندر به منظور یافتن نقاط همکاری و زمینه های سرمایه گذاری آشنا شدند.

در این نشست، معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گزارشی از ظرفیت ها و توانمندی های بندر شهید رجایی و همچنین آخر دستاوردهای عملیاتی این بندر را به سرمایه گذاران خارجی ارایه کرد.

در بخش دیگری از این نشست، چند تن از اعضای هیات سرمایه گذار چینی به بیان توانمندی های خود در زمینه تجارت بین المللی، پالایش مواد معدنی، تولید سازه های فلزی و ورق های گالوانیزه پرداختند.

این فعالان اقتصادی چینی هر یک طی اظهاراتی جداگانه، آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در اراضی پسکرانه و شهر لجستیکی بزرگترین بندر تجاری ایران اعلام کردند.

بندر شهید رجایی که از آن به عنوان دروازه طلایی اقتصاد کشور یاد می شود، ۵۵ درصد صادرات و واردات، ۷۰ درصد ترانزیت و تخلیه و بارگیری ۸۵ درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

یادآور می شود، این بندر با ۴۱ پست اسکله و برخورداری از ۱۸ دستگاه گنتری کرین(جرثقیل دروازه ای) توان پهلودهی کشتی هایی با آبخور ۱۷ متر و ظرفیت ۱۴۵هزار تن و ۱۸ هزار کانتینر را دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز