خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با ایلنا:

حذف دلار بین مبادلات ایران و ترکیه نیازمند انعقاد پیمان مالی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۸۸۵

بر اساس ماده ۱۰۳ قانون دولت حق ندارد از واردات کالایی جلوگیری کند و تنها با کمک تعرفه می‌توان واردات را تنظیم کرد و به تولید کنندگان داخلی کمک کرد تا هزینه کالایی که از خارج وارد می‌شود بیشتر از تولیدات داخلی باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حذف دلار بین مبادلات ایران و ترکیه نیازمند انعقاد پیمان مالی است.

ولی الله افخمی راد، رییس سازمان توسعه تجارت ایران، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که حذف دلار بین ایران و ترکیه به کجا رسید؟ اظهار داشت: دلار بین مبادلات ایران و ترکیه هنوز حذف نشده و قرار است با انعقاد پیمان پولی و مالی این موضوع پیگیری شود.

وی در مورد واردات برنج در سال ۹۴ نیز گفت: این موضوع را از وزارت جهاد کشاورزی پیگیر کنید.

افخمی راد در پاسخ به این پرسش که چرا سازمان توسعه تجارت اجازه واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شود را می‌دهد؟، افزود: بر اساس ماده ۱۰۳ قانون دولت حق ندارد از واردات کالایی جلوگیری کند و تنها با کمک تعرفه می‌توان واردات را تنظیم کرد و به تولید کنندگان داخلی کمک کرد تا هزینه کالایی که از خارج وارد می‌شود بیشتر از تولیدات داخلی باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد انتخابات اتاق بازرگانی ایران نیز گفت: ترکیب اتاق بازرگانی ترکیب بسیارخوبی است و نقش بخش خصوصی در حال حاضر بسیار پررنگ تر از قبل شده و در دولت آقای روحانی هم رفتار صمیمانه‌ای بین بخش خصوصی و دولتی بوجود آمده است و افرادی که آقای نعمت‌زاده به عنوان اعضای هیات نمایندگان اتاق معرفی کرده‌اند از افرادی هستند که به جد به نقش سازنده بخش خصوصی در سازندگی کشور ایمان دارند.

وی تصریح کرد: حضور اعضای دولت در اتاق باعثشده تا جهت گیری‌های دستگاههای اجرایی که تولیت ان‌ها را به عهده دارند در راستای اهداف بخش خصوصی تنظیم شود و صمیمیت بسیار خوبی که لازمه انجام کار است بین مسئولین دولتی مرتبط با اقتصاد کشورو بخش خصوصی در اتاق بازرگانی وجود دارد.

افخمی راد افزود: انتخاب آقای شافعی هم خواست و تمایل اکثریت اعضاء بود که اکثرا متعلق به بخش خصوصی بودند و تعداد نمایندگان دولتی تنها ۲۰ نماینده بود.

وی گفت: ادامه این روال به اعتقاد بنده خوب است که باید توسعه پیدا کند و نقش اتاق بازرگانی در توسعه فعالیت‌های کشور توسعه یابد و با مطالعه پیش رود تا آنچه که به لحاظ قانونی دست اتاق است مورد عمل قرار گیرد و اگر اتاق بازرگانی جایی با محدودیت‌هایی روبرو است باپیشنهاد به دولت می‌تواند آن را حل کرده و نقش خود را پررنگ‌تر کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز