خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل اتحادیه سراسری تکثیرو پرورش میگو؛ ماهی و آبزیان:

نقش کمرنگ وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در اتاق تعاون

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۰۹۷

بعد از برگزاری انتخابات اتاق تعاون طی پنج روز شکایات و مشکلاتی که در رابطه با انتخابات اتاق تعاون است مطرح می‌شود، بعد از این ۵ روز هیئت نظارت به مدت یک هفته فرصت دارد تا به شکایات رسیدگی کند.

دردومین مجمع اتاق تعاون که در۱۵ دی ماه با دستور جلسه تعیین اعضای جدید هیئت رئیسه و هیئت بازرسی برگزار شد، جلیلیان، عبداللهی، ‌عظیمی، خلیل‌زاده، کریمی، رحمانی نیا، رسولی و رمضانی به عنوان اعضای هیئت رئیسه جدید اتاق تعاون و بداقی و خواجوی بدستانی به عنوان اعضای هیئت بازرسی برگزیده شدند.

تایید سلامت انتخابات توسط هیئت نظارت

مدیر عامل اتحادیه سراسری تکثیرو پرورش میگو؛ ماهی و آبزیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا، دررابطه با انتخابات اتاق تعاون گفت: بعد از برگزاری انتخابات اتاق تعاون طی پنج روز شکایات و مشکلاتی که در رابطه با انتخابات اتاق تعاون است مطرح می‌شود، بعد از این ۵ روز هیئت نظارت به مدت یک هفته فرصت دارد تا به شکایات رسیدگی کند.

ارسلان قاسمی افزود: پس از بررسی هیئت نظارت صحت و درستی انتخابات و شکایات تایید و یا رد خواهد شد.

مزیت هیئت نظارت فعلی

وی در پاسخ به این سوال که چرا در انتخابات پیشین اتاق تعاون هیئت نظارت تخلفاتی که در برگزاری انتخابات انجام شد را بررسی نکرده‌اند، اظهار کرد: تفاوت هیئت رییسه فعلی وپیشین این است که پس از اصلاح اساسنامه ماهیت هیئت نظارت که در سال ۹۰ دولتی بود به هیئت نظارتی تغییر یافت که اعضای آن در حال حاضر متشکل از ۳نفر به انتخاب مجمع نمایندگان، یک نماینده وزیر تعاون و یک نماینده هیئت رییسه اتاق تعاون است.

قاسمی با اشاره به اینکه دولتی بودن هیئت نظارت مانع از اجرای قانون در انتخابات قبل شده است، افزود: هیئت نظارت در انتخابات سال ۹۰ اتاق تعاون چون دولتی بود هر کاری را که دولت درخواست داشت، انجام داده است.

تحقیق و تفحص مسائل مالی اتاق را روشن خواهد کرد

وی در پاسخ به این سوال که تخلفات مالی مورد بحثدر اتاق تعاون با انتخابات جدید اتاق به کجا خواهد رسید، گفت: خوشبختانه تحقیق و تفحص از اتاق تعاون که در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصویب شده است اگر در صحن علنی نیز به تصویب برسد، بسیاری از مسائل مربوط روشن خواهد شد.

وی بیان داشت: بعد از تصویب تحقیق و تفحص از اتاق تعاون این اتاق ملزم به ارائه اسناد مورد نظر هیئت تحقیق و تفحص می‌شود که این امر به روشن شدن بسیاری از مسائل مالی کمک خواهد کرد.

نقش کم رنگ وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

مدیر عامل اتحادیه سراسری تکثیرو پرورش میگو؛ ماهی و آبزیان، افزود: مساله دیگری وجود دارد و آن نقش کمرنگ وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است، در دوره قبل دولت پیشین نقش پررنگی در این اتاق داشته است به گونه‌ای که می‌توان گفت نقش دولت احمدی‌نژاد، افراطی بوده است که زیان‌های بسیار زیادی را به این بخش وارد کرده است؛ اما در این دولت نقش وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کمرنگ است و این وزارتخانه نظارت‌های لازم را به عمل نیاورده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز