خبرگزاری کار ایران

افخمی راد:

بخش گردشگری با کمترین سرمایه‌گذاری بیشترین بازدهی را دارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۷۹۷

مشکل گردشگری ما مشکل اقتصادی نیست بلکه مشکل عقلانیت و اندیشه و نگاه و بینش است. چرا که گردشگری را معادل لاابالی‌گری توصیف کرده‌اندکه باعثمی‌شود دین و فرهنگ و آیین و مذهب ما از بین برود.

نشست هم‌اندیشی توسعه صادرات خدمات گردشگری با حضور رییس سازمان توسعه تجارت، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدعلی زم» معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد و فعالان بخش‌های خصوصی در سالن مروارید سازمان توسعه تجارت برگزار شد.

به گزارش‌ایلنا از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، در این نشست «ولی‌الله افخمی‌راد» با بیان اینکه باید وضعیت موجود مورد بررسی قرار گیرد و هماهنگی فرادستگاهی را ایجاد کنیم تا صادرات غیرنفتی توسعه یابد گفت: توسعه گردشگری یکی از بهترین ابزارها برای پیشرفت کشور و رسیدن به برنامه‌های چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه‌پنجم توسعه است.

وی افزود: در بخش گردشگری با کمترین سرمایه‌گذاری بیشترین بازدهی را خواهیم داشت و بهتر است که در این راستا تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.

در ادامه این نشست هم‌اندیشی حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدعلی زم» معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد نظرات خود را مطرح و خاطر نشان کرد: بخش خصوصی با تمام توان خود چرخه صنعت گردشگری را به گردش درآورده است و باید به نحو شایسته از آنها تجلیل شود.

وی ادامه داد: مشکل گردشگری ما مشکل اقتصادی نیست بلکه مشکل عقلانیت و اندیشه و نگاه و بینش است. چرا که گردشگری را معادل لاابالی‌گری توصیف کرده‌اندکه باعثمی‌شود دین و فرهنگ و آیین و مذهب ما از بین برود.

تعامل بخش خصوصی و مراکز دانشگاهی در جذب توریسم

در ادامه این نشست ابراهیم پورفرج، رییس هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران با بیان اینکه باید تعامل بخش دانشگاهی و مراکز علمی با بخش خصوصی برای جذب گردشگر افزایش یابد گفت: اگر در این مسیر اتاق فکر نباشد نمی‌توانیم در جذب تورسیم موفق باشیم.

وی ادامه داد: اگر تعامل بخش خصوصی ایران با مراکز دانشگاهی تقویت نشود مطمئن باشید که آینده توریسم از ایران گرفته می‌شود.

گلدوست عضو هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر مسافرتی و خدمات گردشگری ایران نیز در ادامه این نشست گفت: ما به دنبال توسعه گردشگری و حل موانع آن هستیم و باید این مشکلات به گوش مسئولان برسد.

وی با بیان اینکه اگر مشکلات فکری در صنعت گردشگری حل نشود مشکل زیرساخت‌ها نیز حل نخواهد شد افزود: مشکل فکری که وجود دارد این است که با حضور گردشگر در ایران دین و اعتقاد مردم از بین می‌رود اما این تفکر برداشت درستی از گردشگری نیست.

گلدوست ادامه داد: باید بین مسئولان و مراجع و جامعه روحانیت تبادل اندیشه صورت گیرد و مشکلات زیرساختی در این زمینه مرتفع شود تا بتوانیم به همان اندازه که به کشورهای مختلف گردشگر می‌فرستیم گردشگر هم جذب کنیم.

** رویکرد فرهنگی و ارائه آموزش‌های تخصصی لازمه توسعه گردشگری است

رنجبرمدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در ادامه نشست هم اندیشی توسعه صادرات خدمات گردشگری گفت: گردشگری یک صنعت است و ۲۴ سازمان با سازمان گردشگری در ارتباطند و لازم است که در این خصوص آموزش تخصصی در تمام سطوح ارائه شود.

وی ادامه داد: گردشگری تک‌بعدی نیست و در این زمینه سازمان های مختلفی ارائه خدمات می کنند و باید در تمام این سازمان‌ها رویکردهای فرهنگی حاکم باشد و آموزش‌های لازم ارائه شود.

در ادامه این نشست پیشنهادهایی از قبیل شناسایی هتل‌های نیمه‌تمام و تلاش برای اختصاص وام‌های کم‌بهره به آن، اتخاذ سیاست تشویقی برای توسعه صادرات خدمات گردشگری، کمک به تامین مالی دفاتر مسافری فعال، ایجاد بستر مناسب برای ایجاد جذابیت در بخش گردشگری سلامت، تاکید بر نیروی انسانی، لغو یک جانبه روادید با کشورهای هدف و… به عنوان راهکارهایی برای توسعه گردشگری ارائه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز