خبرگزاری کار ایران

افخمی راد:

تمام دستگاه‌های اجرایی تسهیل‌گر تجارت خارجی کشور باشند

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۰۵۰

نباید از نظر دور داشت که در خصوص برخی موانع که از اهمیت بیشتری برای تجار برخوردار است، مصوباتی از سوی شورا صادر شده، اما هنوز به دلیل عدم همکاری ارگان‌های مربوطه اجرایی شدن آن‌ها محقق نشده است.

رییس سازمان توسعه تجارت در کمیته کارشناسی شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی با تاکید بر اینکه صادرات غیرنفتی نیاز به نگاه ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور و کاهش قیمت نفت، بسیج همه دستگاه‌ها در راستای تسهیل صادرات لازم و ضروری است.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، «ولی‌الله افخمی‌راد» که ریاست این کمیته را برعهده داشت با تاکید بر گره‌گشایی از مسیر صادرات و نفوذ در کشورهای همسایه گفت: در این راستا باید تمام دستگاه‌های اجرایی با تدوین برنامه‌های‌ مناسب و همسو تسهیل‌گر تجارت خارجی کشور باشند.

وی با اشاره بر اهمیت مصوبات شورای عالی صادرات اعلام داشت: کمیته شورای عالی صادرات با بررسی کارشناسانه موانع توسعه صادرات و پیشنهاد آن به شورای عالی صادرات در صدد برطرف کردن موانع و مشکلات تجاری کشور است.

رییس سازمان توسعه تجارت با اشاره به ضرورت اجرایی شدن مصوبات شورای عالی صادرات، گفت: تاکنون با مصوبات این شورا توانسته‌ایم برخی از مشکلات صادرکنندگان را برطرف کنیم که از آن جمله می‌توان به خروج ماشین‌آلات مورد نیاز در طرح‌های پیمانکاری در خارج از کشور اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: البته نباید از نظر دور داشت که در خصوص برخی موانع که از اهمیت بیشتری برای تجار برخوردار است، مصوباتی از سوی شورا صادر شده، اما هنوز به دلیل عدم همکاری ارگان‌های مربوطه اجرایی شدن آن‌ها محقق نشده است.

افخمی‌راد از برگزاری همایش «توسعه روابط و همکاری برون‌مرزی با کشوررهای همسایه و آسیای میانه» در اواخر سال جاری خبر داد و گفت: این همایش با حضور سفرا، نمایندگان و استانداران مرزی با هدف بررسی موانع و مشکلات صادرات و حمل‌ و‌نقل کالا و خدمات برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست نماینده وزارت امور خارجه با بیان سیاست‌های اتخاذی این دستگاه در توسعه تجارت خارجی گفت: در اقتصاد مقاومتی نگاه به داخل است و این نگاه به ما کمک می‌کند تا مشکلات را بشناسیم و در مسیر حل آنها گام برداریم.

وی با اشاره به موقعیت ژئوپولتیک مناسب ایران در منطقه، بر پتانسیل مناسب بازارهای قفقاز و آسیای میانه اشاره کرد و افزود: نگاه صادراتی به کشورهای همسایه باید عملیاتی و نهادینه شود.

این مقام مسئول در ادامه گفت: افغانستان، عراق و روسیه سه اولویت ایران برای افزایش مبادلات تجاری هستند که باید جدی گرفته شوند.

بنا بر این گزارش، این نشست با حضور نماینده معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و نمایندگان وزارتخانه‌های نیرو، آموزش‌وپرورش و علوم، تحقیقات و فناوری در محل سازمان توسعه تجارت برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز