خبرگزاری کار ایران

در حاشیه سفر رییس جمهور به بوشهر صورت گرفت:

امضای تفاهم نامه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و اتحادیه تولیدکنندگان کودهای کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۰۶۵

تحت سیاست‌های دولت طی سال جاری تلاش شد که پروژه تولید داخل این نوع کود‌ها ی شیمیایی جهت بهره گیری از منابع کشورو کاهش وابستگی به واردات کودهای سوپر فسفات تریپل دی آمونیوم فسفات و سولفات پتاسیم کلید خورد.

در حاشیه سفر رئیس جمهور به بوشهر تفاهم نامه‌ای بین شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و اتحادیه تولید کنندگان کودهای کشاورزی کشور برای استفاده از ظرفیت‌های موجود داخلی منعقد و طی آن مقرر گردید در قالب یک برنامه عملیاتی شش ساله وابستگی کشور به تولید کودهای فوق مرتفع گردد و تمامی نیاز کشور توسط تولیدکنندگان داخلی تامین گردد.

وابستگی کشور به واردات انواع کودهای پتاسه و فسفاته کاهش می‌یابد

به گزارش خبرنگار ایلنا، تحت سیاست‌های دولت طی سال جاری تلاش شد که پروژه تولید داخل این نوع کود‌ها ی شیمیایی جهت بهره گیری از منابع کشورو کاهش وابستگی به واردات کودهای سوپر فسفات تریپل دی آمونیوم فسفات و سولفات پتاسیم کلید خورد.

صرفه جویی ارزی ۶۰۰ ملیون دلاری برای کشور

با تحقق این امر علاوه بر صرفه جویی ارزی بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار بهره برداری از معادن کشور و سرمایه گذاری در این بخش رشد چشمگیری داشته و اشتغالزایی مناسبی را نصیب کشور خواهد کرد.

کودهای شیمیایی مورد نیاز بخش کشاورزی در سال جاری تامین می‌شود

بر اساس این گزارش در سال جاری نیز به منظور رفع نیاز بخش کشاورزی برنامه‌های مناسبی از حیثتامین کودهای داخلی و وارداتی عملیاتی گردید که طی نه ماهه سال جاری میزان یک میلیون و چهارصد هزار تن کود اوره تدارک گردید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۳۵ درصدی برخوردار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز