خبرگزاری کار ایران

عضو شورای قیمت‌گذاری لپ‌تاب، تبلت و گوشی‌های همراه:

کاهش قیمت نفت فعالان اقتصادی را به سیاست‌های غیرنفتی سوق می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۱۲۲

بسیاری از کارشناسان کاهش قیمت نفت را تهدیدی برای سرمایه‌گذاران می‌دانند که اغلب می‌تواند به فرصتی برای ادامه فعالیت‌های اقتصادی در حوزه‌های دیگر تبدیل شود.

کاهش قیمت نفت فعالان اقتصادی را به سمت سیاست‌های غیرنفتی سوق می‌دهد.

عضو شورای قیمت‌گذاری لپ‌تاب، تبلت و گوشی‌های همراه در واکنش به کاهش قیمت سبد نفتی اوپک به حدود ۴۵ دلار در هر بشکه گفت: کاهش قیمت نفت سبب می‌شود تا فعالان بازار سرمایه و فروشندگان تجهیزات لپ تاب و گوشی‌های همراه به سیاست‌های غیرنفتی متمایل شوند.

محمدحسن محمدی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: بسیاری از کارشناسان کاهش قیمت نفت را تهدیدی برای سرمایه‌گذاران می‌دانند که اغلب می‌تواند به فرصتی برای ادامه فعالیت‌های اقتصادی در حوزه‌های دیگر تبدیل شود.

وی با یادآوری تکیه کشور بر اقتصاد تک محصولی و فرمایشات رهبری مبنی بر خروج از این نوع اقتصاد، خاطرنشان کرد: می‌توان بروز این اتفاق را به فال نیک گرفت و با در نظر گرفتن راهبردی خردمندانه، رونق بازار سرمایه و محصولات داخلی را از زاویه‌ای دیگر دنبال کرد.

این عضو شورای قیمت‌گذاری لپ‌تاب، تبلت و گوشی‌های همراه در ادامه به تحریم‌های علیه ایران نیز اشاره کرد و گفت: بعید نیست کاهش قیمت نفت از دیگر تدابیر و توطئه‌های علیه کشورمان باشد تا بتواند بر فشار تحریم‌ها افزوده و وضعیت اقتصادی را مختل کند اما یکی از راه‌های مقابله با تمام این موارد معطوف شدن به تولید داخل و حتی مونتاژ قطعات کامپیوتری محصول کشورهای دیگر در داخل کشور، خواهد بود که باید برای آن سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد.

به گفته وی، کاهش شدید قیمت نفت در اوپک سبب می‌شود تا بازار اصناف مختلف به خصوص صنف رایانه تحت تاثیر قرار گیرد اما با برگزاری جلسات با فعالان بزرگ اقتصادی و پیدا کردن راه چاره‌ای به صورت جمعی می‌توان با این تهدید مانند فرصت برخورد کرد و از آن بهره برد.

محمدی در پایان، همکاری دولت با فعالان اقتصادی در بازارهای مختلف سرمایه‌گذاری را ابزاری دانست که می‌توان توسط آن کاهش قیمت نفت و تاثیر منفی آن بر اقتصاد کشورهایی مانند ایران را نادیده گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز