خبرگزاری کار ایران

فرماندار ماسال خبر داد:

کاهش میزان خسارت شالیکاران، ناشی از کمبود آب در ماسال

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۳۹۹

با توجه به نقش کشاورزی در تامین اقتصاد خانوارهای ماسال، باید سرمایه‌گذاری و توجه به این بخش افزایش یابد.

فرماندار ماسال گفت: با وجود مشکل کمبود منابع آب کشاورزی در ماسال، با وحدت و همدلی مسئولان و کمک روسای ادارههای مربوطه میزان خسارت شالیکاران کاهش یافته است.

به گزارشخبرنگار ایلنااز ماسال، محمود قاسمنژاد در نشست با رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در محل فرمانداری این شهرستان وضعیت کشاورزی ماسال را مورد بررسی قرار داد.

فرماندار ماسال کشاورزی را بهعنوان مزیت اصلی این شهرستان دانست و گفت: با توجه به نقش کشاورزی در تامین اقتصاد خانوارهای ماسال، باید سرمایهگذاری و توجه به این بخش افزایش یابد.

ویبا اشاره به تنوع فعالیتهای کشاورزی در ماسال افزود: ماسال در زمینههای پرورش ماهیان سردابی و گرمابی، شالیکاری، باغداری، مرغداری، زنبورداری، دامداری و… نیز فعالیت دارد.

این مسئول ادامه داد: با وجود اینکه سال گذشته ماسال از مشکل کمبود منابع آب کشاورزی رنج میبرد اما با وحدت و همدلی مسئولان و کمک روسای ادارههای راه و شهرسازی، آبفار و شهرداریها توانستیم این مشکل را تا حد زیادی برطرف کنیم و میزان خسارت شالیکاران را کاهش دهیم.

وی وجود دامداران و عشایر بهعنوان دومین قطب دامداری گیلان را از دیگر مزیتهای شهرستان ماسال عنوان کرد و افزود: با توجه به ظرفیت بالای عشایر در ایجاد اشتغال و تولید در جامعه، تاسیس سازمان امور عشایری در سطح استان میتواندزمینه بهبود خدماترسانی به قشر کمتوقع و پرتلاش عشایر را فراهم کند.

قاسمنژاد با تاکید بر اهمیت انجام شخم زمستانه از سوی کشاورزان ماسالی، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه کارگروه کشاورزی شهرستان روسای ادارههای ذیربط موظف هستند اقدامهای خود در زمینه افزایش میزان شخم زمستانه را بهطور هفتگی به فرمانداری گزارش دهند.

این مسئول وجود جنگلهای باستانی در سطح شهرستان و استان را بهعنوان میراثگرانبهای طبیعی بسیار حائز اهمیت خواند و یادآور شد: با ورود انسان به عرصه جنگل و افزایش میزان آتشسوزی، این میراثگرانبها در معرض خطر قرار گرفته و باید با اتخاذ تدابیر لازم از تخریب و از بین رفتن جنگلها جلوگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز