خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی ایران:

کارنامه موفقی از سرمایه گذاری ها در کشور دردست نیست

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۷۶۱

متاسفانه کارنامه موفقی را از میزان سرمایه گذاریها نمی توان ارائه داد هر چند پتانسیل های فراوانی در این زمینه وجود دارد اما متاسفانه اقتصاد ایران در طول سالهای گذشته با توجه به ریسک هایی که داشته دچار یک نااطمینانی در مرحله سرمایه گذاری ها شده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: کارنامه موفقی از سرمایه گذاری ها در چند ساله گذشته در دست نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در اولین همایش ملی فرصتهای سرمایه گذاری استان تهران اظهار داشت: متاسفانه کارنامه موفقی را از میزان سرمایه گذاریها نمی توان ارائه داد هر چند پتانسیل های فراوانی در این زمینه وجود دارد اما متاسفانه اقتصاد ایران در طول سالهای گذشته با توجه به ریسک هایی که داشته دچار یک نا اطمینانی در مرحله سرمایه گذاری ها شده است.

وی گفت: بسیاری از کسانی که ریسک ها را پذیرفتند اکنون پشیمان شده اند که علت اصلی آن محیط نامناسب و نا مساعدی است که در گذشته با آن روبرو شدیم.

شافعی تصریح کرد: هر چند دولت تدبیر و امید به این موضوع توجه دارد که اعتماد را به سرمایه گذاران باز گرداند اما باید توجه کند که گفتار و کردارش از هم فاصله نداشته باشد تا اطمینان را از سرمایه گذار سلب نکند زیرا اگر موضوع به این رویه ادامه پیدا کند حکایت چوپان دروغگو را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امیدواریم اعتماد فعالان اقتصادی در داخل و خارج از کشور برگرددگفت: بسیاری از سرمایه گذاران در حالت انتظار باقی مانده اند و نمی دانند چطور تصمیم گیری کنند.

وی افزود: آنچه حائز اهمیت است این است که هم محیط و هم فضای کسب و کار را متفاوت تر از گذشته طراحی کنیم و راه و حرکت موزونی برای فعالان اقتصادی به وجود بیاوریم که دراین میان موضوع تورم و مقررات زدایی حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری کار یک شبه نیست خاطر نشان کرد: اولین موضوع امنیت در سرمایه گذاری است که این موضوع محدود به امنیت قضایی نمی شود اینکه سرمایه گذار بداند فردا چه برسرش می آید و قدرت پیش بینی داشته باشد و اینکه وضعیت عوارض ها چه خواهد شد حقوق و دستمزد وکارگران به کجا می رسد بسیار مهم است.

وی گفت: معمولا سرمایه گذاران مدتی را پیش بینی می کنند و در آن مدت فعالیتهای اقتصادی انجام می دهند که به اعتقاد ما باید شرایط برای همه مردم یکسان باشد چرا که لابی گری های ویژه کارساز نیست و انحصار در فعالیتهای اقتصادی سرمایه گذاران را نا امید می کند این درحالی است که حاکمیت قانون در این فعالیتها مهم بوده و در کشور ما که به لحاظ موقعیت جغرافیایی و دورنی با سایر کشورهای همسایه متفاوت تر هستیم این موضوع نمایان تر است.

وی در خاتمه گفت: در حال حاضر که در جنگ اقتصادی قرار داریم باید رفتاری را داشته باشیم که درجنگ نظامی داشتیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز