خبرگزاری کار ایران

توافق ایران و عراق برای تبادل الکترونیکی اطلاعات گمرکی

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۹۰۷

اعتماد بسیار خوبی میان تجار دو کشور ایران و عراق برقرار است و گمرکات آنها باید برای بالا بردن این اعتماد میان بازرگانان سیاستهای جدیدی را اتخاذ کنند.

با توافق گمرکات ایران و عراق مبادله اطلاعات گمرکی میان طرفین به صورت الکترونیکی شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، مقدمات این توافق در دیدار جاسم حکیم رئیس کل گمرکات عراق با مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک ایران در تهران فراهم و مقرر گردید تا با حضور یک هیات گمرکی از عراق جزییات این طرح بررسی و اجرایی شود.

جاسم حکیم در این دیدار گفت: در بازدیدی که از گمرک غرب تهران داشتم، پیشرفتهای گمرک جمهوری اسلامی ایران را در بخش فن آوری اطلاعات و الکترونیکی شدن فرآیندها از نزدیک مشاهده کردم و گمرک عراق از راه اندازی سامانه جامع گمرکی توسط متخصصان ایرانی در آن کشور استقبال می کند.

رئیس کل گمرکات عراق همچنین پیشنهاد داد تا گمرکات دو کشور برای آسان تر شدن تجارت، اطلاعات گمرکی را الکترونیکی مبادله کنند.

وی افزود: اعتماد بسیار خوبی میان تجار دو کشور برقرار است و گمرکات آنها باید برای بالا بردن این اعتماد میان بازرگانان سیاستهای جدیدی را اتخاذ کنند.

مسعود کرباسیان رییس کل گمرک نیز به عزم جدی دو کشور برای توسعه روابط فیمابین تأکید کرد و گفت: مرزهای گمرک ایران وعراق از تمرچین پیرانشهر آغاز و تا خرمشهر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اوج همکاریهای گمرکی میان دوکشور در اربعین حسینی خود را نشان داد، افزود: در زمانی که مرزهای عراق به سمت ترکیه، عربستان و اردن بسته بود ما توانستیم به عراقی ها کمک خوبی کنیم و این را به عنوان یک افتخار تلقی می کنیم.

کرباسیان گفت: گمرکات دو کشور باید به یکدیگر اعتماد داشته باشند و مدارک یک طرف مورد قبول طرف مقابل هم باشد و نیاز به بازرسی مجدد در گمرک طرف مقابل نباشد.

رئیس کل گمرک ایران تأکید کرد: کامیونها نباید در مرزها تخلیه و بارگیری شود و ما باید نسبت به مقررات گمرکی در سر مرزها یکسان عمل کنیم.

یادآور می شود، در این ملاقات علاوه بر مقامات بلندپایه گمرک جمهوری اسلامی ایران، سنجابی دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق هم حضور داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز