خبرگزاری کار ایران

نائب رییس کنفدراسیون صادرات ایران در گفتگو با ایلنا خبر داد:

پیش بینی صادرات ۱۶۰ میلیون دلار چرم و سالامبور تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۹۸۸

پیش بینی می‌شود ۱۶۰ میلیون دلار صادرات محصولات چرمی و سالامبور تا پایان سال داشته باشیم اما متاسفانه اگر بحثعوارض جدی‌تر شود همانند سال گذشته که کاهش ۳۰ درصدی داشتیم ممکن است این اتفاق باز هم تکرار شود.

نائب رییس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: در صورتی که از سالامبور عوارضی دریافت نشود پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۶۰ میلیون دلار چرم و سالامبور صادر شود.

محمد لاهوتی، نائب رییس کنفدراسیون صادرات ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص موضوع مالیات واحد‌های تولیدی در سال آینده، اظهار داشت: یکی از مشکلات ما بحثمالیات است که قطعا افزایش مالیات تولیدکنندگان را با مشکلات بیشتری مواجه می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر بحثکاهش فروش و کاهش قیمت نفت مطرح است و دوستان مجلسی به دنبال این هستند که وابستگی‌ها را کاهش دهند و بهترین راه حل در حال حاضر این است که باید ارز صادراتی را به ارز وارداتی گره بزنیم.

لاهوتی تصریح کرد: ضرورت دارد دولت از ارز بسیار پایین تری که نسبت به نرخ امروز حدود ۳۰ درصد تفاوت دارد و باعثرانت می‌شود دست بردارد و ارزهای صادراتی را برای واردات استفاده کند.

وی خاطر نشان کرد: بهتر است برای مواد مورد نیاز کشور مثل گندم ارز را بدهند اگراین اتفاق بیفتد و فروش ارز مبادله‌ای برای سایر کالا‌ها متوقف شود قطعا می‌توان حمایت از صادرات را انجام داد و این گپی که بین دلار آزاد و دلار مبادله‌ای بوجود آمده و جنبه تشویقی برای واردات دارد از بین برود.

نائب رییس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: در شرایطی که عوارض را برداشتند صادرات سالامبور و محصولات چرمی همانند سال گذشته با یک مقدار کمی کاهش، روند خود را ادامه داد.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود ۱۶۰ میلیون دلار صادرات محصولات چرمی و سالامبور تا پایان سال داشته باشیم اما متاسفانه اگر بحثعوارض جدی‌تر شود همانند سال گذشته که کاهش ۳۰ درصدی داشتیم ممکن است این اتفاق باز هم تکرار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز