خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران:

نیاز کشور به واردات برنج سالانه ۶۰۰ هزار تن است

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۶۷۷

با تشکیل کارگروه تخصصی ویژه با محوریت جهاد کشاورزی و یا سازمان صنعت و معدن و تجارت باید برای صادرات برنج در مازندران برنامه ریزی کرد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران گفت: با توجه به شرایط موجود و تبلیغات وسیع و فریبنده تلویزیونی و ادامه این روند در آینده نزدیک شاهد جایگزینی برنج خارجی به جای برنج داخلی در کشور و به فروش نرفتن برنج داخلی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار اینا، جلیل قربانی روز چهارشنبه در ششمین جلسه کارگروه تخصصی صادرات مازندران در عباس آباد اظهار کرد: نیاز کشور به واردات برنج را سالانه ۶۰۰ هزار تن می‌باشد، این در حالی که بر اساس آمارهای موجود حدود دو برابر این رقم برنج وارد کشور می‌شود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران نیز در این جلسه گفت: با تشکیل کارگروه تخصصی ویژه با محوریت جهاد کشاورزی و یا سازمان صنعت و معدن و تجارت باید برای صادرات برنج در مازندران برنامه ریزی کرد.

معاون دفتر اقتصادی استانداری مازندران گفت: برای صادرات برنج داخلی باید قیمت رقابتی در بازارهای هدف را مدنظر بگیریم و هزینه‌های تولید، حمل و نقل و بازایابی را در حد امکان کاهش دهیم و در عین حال با افزایش کیفیت محصول تولیدی، جذابیت لازم را برای عرضه در بازار ایجاد کنیم.

علی احسانی افزود: باید بحثانواع معافیت مالیاتی، جوایز صادراتی، تولید صنعتی و تغییر شیوه‌های سنتی به نوین در صادرات را با توجه به شناخت دقیق بازار هدف و توجه به الزامات قوانین مورد توجه قرار داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز