خبرگزاری کار ایران

صندوق توسعه ملی ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به صنایع داد

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۸۲۵

سیاستهای دولت برای کاهش تورم و خروج از رکود استوار شده و در کارگروهی به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت در دو محور چگونگی کاهش مصرف ارز و چگونگی تولید بیشتر، بحثمی کنیم.

صندوق توسعه ملی ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به صنایع داد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت ضمن اعلام این خبر افزود: این میزان تسهیلات از محل تبدیل تسهیلات ارزی به ریالی صندوق توسعه ملی برای ۷۳۴ طرح انجام شد.

به گزارش ایلنا، محسن صالحی نیا افزود: این میزان تسهیلات از محل تبدیل تسهیلات ارزی به ریالی صندوق توسعه ملی برای ۷۳۴ طرح انجام شد.

وی اضافه کرد: همچنین از محل همین حساب در سالهای ۹۱ و ۹۲ حدود ۲۱۶۶ میلیارد تومان برای حدود ۸۴۴ طرح پرداخت شده است که جمع پرداختی و مصوبات این صندوق از سال ۹۱ تاکنون ۴۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شد.

به گفته صالحی نیا عملکرد تسهیلات ریالی صندوق ذخیره ارزی از محل مواد ۲-۵ قانون بودجه سال ۹۳ انجام شد و در این زمینه ۱۳ بانک عامل همکاری کردند.

وی تصریح کرد: تا پایان سال جاری از جمع ۹ هزار میلیارد تومان پتانسیل این صندوق برای ارائه تسهیلات ریالی اگر واحدهای صنعتی بتوانند ۵۰۰ میلیارد تومان جذب کنند می توان گفت ۶۰ درصد را جذب کرده ایم.

صالحی نیا همچنین در زمینه اعطای کمکهای فنی و اعتباری به صنایع در سال ۹۳ گفت: از حدود ۴۸ میلیارد تومان اعتبار مصوب، تاکنون ۵۶ درصد آن که چیزی در حدود ۲۷ میلیارد تومان است از خزانه دریافت و به بانکهای عامل برای پرداخت واریز شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: همچنین ۲۶ استان برای دریافت ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات از همین محل و تلفیق با منابع بانکی به بانکهای عامل معرفی شده اند که ۱۳۶ طرح استانی را در بر می گیرد.

وی با اشاره به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی اضافه کرد: سیاستهای دولت برای کاهش تورم و خروج از رکود استوار شده و در کارگروهی به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت در دو محور چگونگی کاهش مصرف ارز و چگونگی تولید بیشتر، بحثمی کنیم.

صالحی نیا اضافه کرد: وزیرصنعت، معدن وتجارت نیز تاکید دارد که در کلیه واحدها و در کلیه استانها بتوانیم ظرفیت و پتانسیل صادرات را شناسایی و برای رفع مشکلات گمرکی و تامین منابع مالی و.. توجه کنیم و شرایط مناسبی رابرای جهش صادرات به منظور جبران کاهش فروش نفت داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز