خبرگزاری کار ایران

مدیر کل گمرکات استان فارس:

سیستمی شدن اظهار نامه‌های گمرکی در حال اجرا است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۸۲۶

امسال پوشاک، برنج، کفش و تلفن همراه، بیشترین آمار را در میان کالاهای قاچاق توقیف شده در گمرکات فارس داشته‌اند.

مدیر کل گمرکات فارس گفت: سیستمی شدن اظهارنامه‌های گمرکی و الکترونیکی شدن آن‌ها در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، رقیه سیاحی، پیش از ظهر امروز، یکشنبه، پنجم بهمن ماه، در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «مدیریت هماهنگ مرزی»، شعار امسال هفته جهانی گمرک است به این دلیل که اصل کار گمرک در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی است.

وی تصریح کرد: امسال پوشاک، برنج، کفش و تلفن همراه، بیشترین آمار را در میان کالاهای قاچاق توقیف شده در گمرکات فارس داشته‌اند.
سیاحی ادامه داد: با ابلاغ بسته حمایتی از سوی رئیس کل گمرکات ایران مبنی بر استفاده از آن‌ها در امر صادرات در بخشی از حوزه‌ها به ویژه تأخیر در ضمانت‌نامه‌ها کمک زیادی به ادارات کل گمرک شده است.

وی با بیان این مطلب که از اوایل سال جاری، سیاست خود را در جهت رضایت ذی نفعان و ارباب رجوعان متمرکز کرده‌ایم، گفت: سیستمی شدن اظهارنامه‌های گمرکی و الکترونیکی شدن آن‌ها در حال اجرا است که متقاضیان می‌توانند برای امر صادرات و واردات، بدون مراجعه مستقیم و با استفاده از زیرساخت‌های الکترونیکی اظهارنامه‌های مورد نظر را تکمیل و ارسال کنند.

مدیر کل گمرکات فارس با اشاره به اینکه نباید واحدهای تولیدی استان به کام استان‌های دیگر نوشته نشود و هر استانی که تولید کننده است، باید در‌‌ همان استان هم اظهار کالا شود، اضافه کرد: با پیگیری و رایزنی‌های انجام شده راهکارهای قانونی به تولیدکنندگان ارائه کردیم که در صدور کالاهای خود در مرز‌ها، کد استان محل تولید را برای اظهار کالا ثبت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز