خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن فولاد ایران:

زیرساخت‌ها برای ادغام واحدهای فولادی فراهم نیست

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۶۸۳

ظرفیت واحدهای نورد در بخش خصوصی زیر ۲۰۰ هزار تن و واحدهای فولادی زیر ۵۰۰ هزار تن است و تنها واحدهای بزرگ توجیه اقتصادی دارند که آن‌ها هم اکثرا دولتی هستند.

عضو انجمن فولاد ایران گفت: زیرساخت‌ها برای ادغام واحدهای فولادی وجود ندارد.

جهانبخش شکری، عضو انجمن فولاد ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص ادغام واحد‌های فولادی، اظهار داشت: این موضوع باید به صورت زیربنایی حل شود هر چند واحدهای کوچک اقتصادی نیستند اما با توجه به رکود فعلی در کشور و کمبود بودجه عمرانی ادغام واحد‌ها به صلاح نیست.

وی تصریح کرد: ظرفیت واحدهای نورد در بخش خصوصی زیر ۲۰۰ هزار تن و واحدهای فولادی زیر ۵۰۰ هزار تن است و تنها واحدهای بزرگ توجیه اقتصادی دارند که آن‌ها هم اکثرا دولتی هستند.

عضو انجمن فولاد ایران با بیان اینکه ادغام واحد‌ها غیرمنطقی و نشدنی است، گفت: فعالیت واحدهای کوچک در حال حاضر بی‌دردسر‌تر است و به اعتقاد بنده آقای نعمت‌زاده با دید دولتی این موضوع را مطرح کرده است.

شکری افزود: به دلیل دستوری بودن فعالیت‌ها در واحدهای فولادی برخی از این واحدهای بزرگ زیان ده هشتند و این موضوع را به صورت غیر مستقیم مطرح می‌کنند.

به گزارش ایلنا، نعمت‌زاده پیش از این گفته بود شرکت‌های کوچک با ظرفیت پایین نمی‌توانند برای مذاکره وعرض اندام، برگ برنده‌ای در بازار فولاد داشته باشند؛ از این رو بهتر است کارخانه‌های بزرگ و کوچک فولاد در ایران یکی شوند تا بتوانند با قدرت بیشتری در مذاکرات حضور یابند و بازار را از آن خود کنند، این اقدام در کنار اجرای طرح جامع فولادی باعثمی‌شود طرح‌های معدن، کنسانتره، گندله و فولادسازی در حال اجرا به طور دقیق پالایش شوند و برنامه‌های بهره‌برداری آن‌ها اعلام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز