خبرگزاری کار ایران

کشت ۵۶ هکتاری زعفران در استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۰۸۴

هم اکنون در سطح ۵۶ هکتار از اراضی استان کرمانشاه کشت زعفران داریم که نسبت به سال های قبل، این میزان از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: هم اکنون در سطح ۵۶ هکتار از اراضی استان کشت زعفران داریم.

سید افشین صفوی، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه با اشاره به کشت زعفران در ۵۶ هکتار از اراضی این استان گفت: کشت زعفران در این سطح از رشد چشمگیری نسبت به سال های قبل از آن برخوردار بوده است به این دلیل که تا اول سال ۹۱ سطح زیر کشت زعفران ۶ هکتار بوده است.

وی سطح زیر کشت زعفران در استان کرمانشاه را ۵۶۰ هکتار عنوان کرد و افزود: در ۱۲ شهرستان استان کشت زعفران داریم.

صفوی در ادامه تصریح کرد: در سال جاری به میزان ۱۷۰ کیلوگرم زعفران برداشت شده که قیمت متوسط هر گرم زعفران ۶ تا ۷ هزار تومان است.

وی با اشاره به این که زعفران در سال اول کشت، و تا ۷ سال پیاز آن باقی می ماند اظهار کرد: در سال اول کشت میزان به دست آمده از این گیاه ۳۰۰ گرم تا یک کیلو و در سال های بعد از موعد یادشده تا ۴ کیلو و در سال هفتم به ۱۰ کیلوگرم می‌رسد.

معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: برای کشت اول ۴ تن پیاز زعفران لازم است که قیمت هر کیلو پیاز زعفران ۳ تا ۳۵۰۰ تومان است و سازمان جهاد کشاورزی به منظور ترویج و تبلیغ کشت این گیاه، مبلغ ۴ میلیون تومان در هکتار کمک هزینه بلاعوض پرداخت می کند تاکشاورزانی که تمایل به کشت زعفران دارند به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه و اقدام به کشت زعفران کنند.

صفوی با اشاره به برخی از اصول کاشت این گیاه گفت: کشت زعفران نیاز چندانی به آب ندارد همچنین دو مرحله آبیاری در ۱۵ مهرماه و اول آبان ماه نیز لازمه کاشت زعفران است و زمان برداشت دهه دوم و سوم " آبان " است.

وی در پایان شرایط آب و هوایی معتدل و سرد را برای کشت زعفران مساعد دانست و افزود: بیشترین سطح زیر کشت زعفران در استان کرمانشاه را شهرستان های کنگاور، اسلام آبادغرب و صحنه به خود اختصاص می دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز