خبرگزاری کار ایران

افزایش همکاریهای مشترک بین ایران و ترکیه در چارچوب توافقات اجلاس دی هشت

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۲۱۰

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با مقامات ترکیه ای از توسعه همکاریهای بین دوکشور در چارچوپ توافقات اجلاس دی هشت و حمایت ازsme ها خبرداد و گفت: ایران و ترکیه موتور محرک اجلاس دی هشت هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با مقامات ترکیه ای از توسعه همکاریهای بین دوکشور در چارچوپ توافقات اجلاس دی هشت و حمایت ازsme ها خبرداد و گفت: ایران و ترکیه موتور محرک اجلاس دی هشت هستند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و بین الملل، دکتر سید محمد علی سید ابریشمی در دیدار با قائم مقام ریس سازمان صنایع کوچک ترکیه، حجم مبادلات تجاری بین دوکشور را مناسب توصیف کرد و گفت: تعاملات خوبی بین سیاستگذاران وفعالان بخش خصوصی دوکشور وجودداشته که امیدواریم این همکاریها در جهت توسعه و حمایت از صنایع کوچک افزایش یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گسترش همکاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و سازمان صنایع کوچک ترکیه را در انتقال تجربیات و تکنولوژی موثر برشمرد وگفت: سازمان ما بیشتر در حوزه تکمیل زیر ساختهای صنعتی در شهرکها ونواحی صنعتی متمرکز بوده است و کمتر توانسته به صنایع کوچک بپردازد.

دکتر سید ابریشمی اظهارداشت: نظر به اهمیت وجایگاه صنایع کوچک یک معاونت در سازمان ایجاد شده است.

وی افزود: سرمایه گذاری در تکمیل وکیفی سازی زیر ساختهای صنعتی وقت وهزینه زیادی از این مجموعه می گیرد واین امر باعثشده است، اجرای سیاستهای حمایتی ازصنایع کوچک کمتر مورد توجه قرار گیرد. این درحالی است که کشور ترکیه سازمان مستقلی به صنایع کوچک اختصاص داده و توانسته است برنامه های حمایتی مناسبی از sme داشته باشد.

وی ضمن تاکید بر تمدید و عملیاتی کردن تفاهم نامه همکاری مشترک بین دوکشور اظهار امیدواری کرد با تشکیل کارگروهای مشترک بتوانیم از تجربیات این سازمان در جهت بهبود وضعیت smeها استفاده نماییم.

وی تمدید تفاهم نامه همکاری مشترک بین دوکشور را در افزایش تعاملات آتی موثر برشمرد و گفت: با توجه به فعالیتهای گسترده و بین المللی این کشور در حوزه صنایع کوچک امیدواریم بتوانیم با همکاری طرفین شاهد ارتقا وضعیت اقتصادی دوکشور باشیم.

قائم مقام ریس سازمان صنایع کوچک ترکیه نیز در این دیدار برگزاری اجلاس دی هشت در ایران را در گسترش همکاریهای مشترک بین دوکشورموثر دانست و گفت: در ترکیه نیز خواستار افزایش تعاملات در حوزه sme ها است لذا باید هرچه سریعتر همکاریهای مشترک در این زمینه گسترش یابد و منتظر تمدید پروتکل ویا تفاهم نامه نبود.

تونا شاهین ضمن تاکید بر برقراری تعاملات سازنده با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی ایران تصریح کرد: در کنار افزایش همکاری بین دوکشور، تسریع در اجرای تفاهم نامه نیز می تواند تعاملات اقتصادی بین دوکشور را عملیاتی و کاربردی تر کند.

وی درادامه به تشریح سیاستهای حمایتی سازمان صنایع کوچک ترکیه از smeها وطرحهای صنعتی پرداخت وگفت: ما همکاریهای مشترکی با سایر کشورها نظیر عمان، بوسنی وبحرین در زمینه انتقال تکنولوژی وبهبود وضعیت smeها داشته ایم.

قائم مقام ریس سازمان صنایع کوچک ترکیه تشکیل کمیته های تخصصی را از جمله برنامه های حمایتی آن سازمان از واحدهای صنعتی عنوان کرد وگفت: طرحهای صنعتی پس از تایید در کمیته تا اجرا و پیاده سازی مورد حمایت قرار می گیرند.

وی پشتیبانی مالی از واحدهای صنعتی را از دیگر سیاستهای حمایتی آن سازمان عنوان کرد وافزود: سازمان ما با همکاری اتاق بازرگانی وبانکها واحدهای صنعتی را از نظر مالی حمایت می کند.

قائم مقام ریس سازمان صنایع کوچک ترکیه ترغیب سرمایه گذاران به اجرای طرحهای صنعتی مورد تایید آن سازمان را نیز ازجمله برنامه های آن مجموعه عنوان کرد وگفت: درهر شهر با توجه به نیازهای صنعتی واقتصادی کمیته ای شکل گرفته ومتقاضیان اعم از دانشگاهی و یا صنعتگر می توانند طرحهای خود را به این کمیته ها ارائه کنند.

وی تعامل وهمکاری با دانشگاهها در زمینه تحقیق وتوسعه و ترغیب به بهره مندی ازتکنولوژی روز دنیارا نیز از جمله سیاستهای حمایتی این سازمان عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز