خبرگزاری کار ایران

محسن مهرعلیزاده با حضور در اتاق بازرگانی:

توقع همه جوامع، توسعه اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۵۶۹

با توجه به شرایط اقتصادی نقش اتاق محوری‌ترین نقش در دولت و مجلس است و همه به این نقش واقفند.

محسن مهرعلیزاده در اتاق بازرگانی تهران گفت: با توجه به شرایط اقتصادی نقش اتاق محوری‌ترین نقش در دولت و مجلس است و همه مسئولان و نمایندگاه مجلش به این نقش واقفند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن مهرعلیزاده، با حضور در اتاق بازرگانی تهران و در حاشیه ثبت نام در هشتمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: با توجه به پیچیدگی‌های اقتصادی حضور بیشترفعالان بخش خصوصی و اتخاذ تصمیمات جدید می‌تواند در باز کردن مسیر برای سرمایه گذاری‌ها و تعامل با بنگاههای بین المللی موثر باشد.

وی افزود: در این میان پارلمان بخش خصوصی به نمایندگی از همه فعالین اقتصادی نقشی تعیین کننده در قانون و مقررات برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی دارد و می تواند نقش جدی تری در اتخاذ تصمیمات در سطح کلان کشور داشته باشد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه رقابت فشرده و حضور گروههای مختلف در قالب تشکل‌ها نشان دهنده اهمیت انتخابات است گفت: تاکنون توانمندی گروههای مختلف بیان شده و با افزایش این آگاهی‌ها می‌توان بهترین انتخاب را داشت.

وی با بیان اینکه یکی از ۴ رکن دموکراسی احزاب هستند، تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی نقش اتاق محوری‌ترین نقش در دولت و مجلس است و همه به این نقش واقفند.

مهرعلیزاده با بیان اینکه گروه خواستاران تحول به لحاظ سن، تحصیلات، تجربه و آگاهی دارای اندیشه و فکر هستند افزود: خوشبختانه این اقبال وجود دارد که این افراد به لحاظ مسئولیت هایی که داشتند می توانند نقشی کلیدی در اتاق داشته باشند.

وی ادامه داد: هم اکنون باید به دنبال توسعه اقتصادی کشور باشیم و من مطمئن هستم اگر یک تیم قوی وارد اتاق بازرگانی شود می تواند این مهم را به اجرا درآورد.

وی اظهارداشت: شرایط اقتصادی شکشور طی سالهای گذشته دستخوش تغییرات بسیاری شده است و همین امر سبب شده است تا تمامی فعالان اقتصادی برای حل چالش های ایجاد شده احساس مسئولیت کنند.

مهرعلیزاده اذعان داشت: ما در خصوص اقتصاد مقاومتی باید به خوبی وارد عمل شویم چرا که ما به عنوان بخش خصوصی وضعیت کنونی اقتصاد ایران را با دقت بررسی کرده ایم.

اتاق بازرگانی یکی از مراکز تربیت و آموزش مدیران است

در ادامه میرصالحی، عضو دیگر گروه خواستاران تحول در اتاق بازرگانی تصریح کرد: اقتصاد ایران به سمت خصوصی شدن در حرکت است و گردانندگان اقتصاد به سمت خصوصی شدن در حرکتند.

وی خاطر نشان کرد: این مشکل در کشور وجود دارد که در بسیاری از واگذاری ها تفکرات مدیران همچنان دولتی باقی مانده است.

میرصالحی گفت: اتاق بازرگانی یکی از مراکز تربیت و آموزش مدیران است که قطعا می تواند برای آیده کشور تاثیرگذار باشد.

وی گفت: اتاق بازرگانی صنعتگران و اقتصاددانان را با هم مرتبط می کند.

اتاق کنونی شایسته بخش خصوصی نیست

هداوندی نماینده نخبگان دانشگاه صنعتی شریف نیز گفت: اتاق فعلی متأسفانه شایسته بخش خصوصی که نمایندگانی از همه طیف‌ها از جمله کسب و کار کوچک و متوسط یا نوآوران دانش‌بنیان در آن حضور داشته باشند، ندارد.

وی افزود: به دنبال آسان‌سازی تجارت و تسهیل رویه صدور مجوز به ویژه برای حضور در بازارهای بین‌الملل هستیم که باید در این راستا از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد.

حزب فعال در عرصه اقتصادی نیست

سیدحمید حسینی هم در مورد ضرورت‌های این دوره اتاق بازرگانی، گفت: همواره در دوره‌های مختلف اتاق بخش بازرگانی حضور بیشتری داشته، اما در این دوره برای آنکه همه بخش‌های مختلف از جمله بیمه، کشاورزی، پتروشیمی و حتی نمایندگان بورس و هلدینگ‌ها هم بتوانند در تصمیم‌گیری بخش خصوصی حضور داشته باشند، سعی کرده‌ایم تا افراد صاحب نام در این عرصه را نیز برای انتخابات ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه حضور هلدینگ‌های بزرگ در اتاق بازرگانی هم می‌تواند چالشی برای اتاق‌نشین‌ها و هم یک فرصت باشد، افزود: اتاق بازرگانی نمی‌تواند نماینده واقعی بخش خصوصی کشور باشد مگر ‌آنکه تعامل و زمینه آن را در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی، نفت و گاز و پتروشیمی، فناوری‌های نوین و بیمه داشته باشد.

به گفته حسینی از آنجایی که حزب فعال در عرصه اقتصادی نیست، می‌توان از ظرفیت اتاق‌های بازرگانی به عنوان کانون فکر بخش خصوصی استفاده کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز