خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

رشد ۷۰ درصدی صادرات پسته در ۹ ماهه اخیر / ۴.۵ درصد افزایش ارزش دلاری صادرات خرما

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۲۰۴

تولید سال گذشته پسته ۱۷۵ هزارتن و در سال جاری ۲۳۰ هزار تن است که با توجه به این آمار شاهد افزایش تولید این محصول هستیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار از رشد صادرات پسته و خرما در ۹ ماهه اخیر خبر داد.

محمد حسن شمس فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص تولید و صادرات پسته اظهار کرد: تولید نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: تولید سال گذشته پسته ۱۷۵ هزارتن و در سال جاری ۲۳۰ هزار تن است که با توجه به این آمار شاهد افزایش تولید این محصول هستیم.

شمس فرد با تاکید بر اینکه با توجه به تولید مطلوب پسته، بازار شب عید در تامین این محصول مشکلی نخواهد داشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه تولید این محصول مطلوب بوده است بازار شب عید مشکلی در رابطه با پسته نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان در خصوص صادرات خرما گفت: مقدار صادرات امسال نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی افزود: در سال گذشته ۱۰۵ هزار و ۳۰۰ تن خرما صادر شده است و همچنین طی ۹ ماهه سال جاری ۱۰۵ هزار و ۷۰۰ تن خرما صادر شده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان تاکید کرد: ارزش دلاری صادرات خرما نسبت به سال گذشته ۴/۵ درصد افزایش داشته است؛ ‌به طوری که صادرات خرما در سال جاری ۱۴۵ میلیون و ۴۵۷ هزار دلار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز