خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای رقابت در گفت‌وگو با ایلنا:

امتیاز واردات خودرو به نمایندگی‌های خاص غیرقانونی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۲۲۳

وزارت صنعت باید به گونه‌ای مشکل خود را حل کند تا این موضوع انحصاری نشود در غیر این صورت شورای رقابت در خصوص خودروهای وارداتی نیز ورود می‌کند.

رئیس شورای رقابت گفت: امتیاز واردات خودرو به نمایندگی‌های خاص غیرقانونی است.

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ای برای تغییر قیمت خودرو‌ها در سال جدید در دست دارید یا خیر؟، اظهار داشت: شورای رقابت تقاضای تعیین نرخ تورم را از بانک مرکزی کرده است و به دلیل اینکه اعلام نرخ تورم از سوی این بانک زمان بر است احتمالا اعلام نرخ‌های جدید کمی با تاخیر خواهد بود البته تا پایان سال بهای خودرو هیچ تغییری نخواهد داشت.

وی در خصوص خودروهای وارداتی نیز تصریح کرد‌: بر اساس ماده ۵۲ قانون اساسی امتیاز دادن به افراد برای واردات خودرو به هر نحوی که باشد ممنوع است و دادن این مزیت به تعدادی از نمایندگی‌های خاص هم خلاف قانون است.

شیوا افزود: طی هفته‌های گذشته وزارت صنعت اعلام کرد خودروهای وارداتی ساماندهی می‌شوند این در حالی است که بر اساس قانون واردات خودرو از سوی افراد حقیقی و حقوقی آزاد است و طرح ساماندهی تنها منجر به انحصار می‌شود.

وی گفت: وزارت صنعت باید به گونه‌ای مشکل خود را حل کند تا این موضوع انحصاری نشود در غیر این صورت شورای رقابت در خصوص خودروهای وارداتی نیز ورود می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز