خبرگزاری کار ایران

نعمت‌زاده:

بانک‌ها قانون معادن را نادیده گرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۸۴۶

در بخش فولاد تولید ۵۵ میلیون تن را پیش‌بینی کرده بودیم و حرکت خوبی در این زمینه آغاز شده است.

وزیر صنعت در مراسم افتتاح فاز دوم توسعه مجتمع مس سونگون افزود: تاکنون بیش از دو میلیارد یورو برای گشایش هفت طرح‌ فولادی تخصیص داده شده است. به آینده معدن و صنایع فولادی امیدوار هستم.

به گزارش ایلنا، محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم افتتاح فاز دوم توسعه مجتمع مس سونگون با بیان این‌که تاکنون اقدامات مختلفی در جهت گسترش صنایع معدنی انجام شده است، گفت: به دلیل منابع محدود، دولت نمی‌تواند در این حوزه فعالیت چندانی داشته باشد به همین دلیل بسیاری از فعالیت‌ها راکد مانده است لذا دولت برای جبران این امر، فراخوان عمومی ارائه داده است.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در طرح‌های فولادی یک میلیون تنی می‌توانند بیش از ۶۵ تا ۸۰ درصد در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که در این زمینه ال سی طرح‌های فولادی باز شده و تجهیزات احیای مستقیم نیز فراهم شده است، گفت: تاکنون قرار‌داد‌های لازم جهت اجرای این طرح‌ها امضا و گشایش اعتبار شده است.

به گفته نعمت‌زاده تاکنون بیش از دو میلیارد یورو برای گشایش هفت طرح‌ فولادی تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به پروژه آلومینیوم‌سازی جنوب که ۹ سال متوقف شده بود، اظهار کرد: در نهایت توانستیم از طریق پنج بانک، بیش از یک میلیارد دلار برای این طرح گشایش اعتبار انجام دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که طرح‌های فولادی نیاز به حمایت مجلس و بخش خصوصی دارند، گفت: من به آینده معدن و صنایع فولادی امیدوار هستم و مطمئنم در آینده‌ای نه چندان دور وضعیت معدن کشور بسیار چشمگیر خواهد شد.

نعمت‌زاده با اشاره به وضعیت بخش فولاد گفت: در بخش فولاد تولید ۵۵ میلیون تن را پیش‌بینی کرده بودیم و حرکت خوبی در این زمینه آغاز شده است.

وی ارتقای بخش معدن و صنایع معدنی را یکی از اهداف کلان دولت جدید عنوان و اظهار کرد: اقدامات زیادی در این راستا انجام شده اما ذخایر معادن کشور بیش از فعالیت‌های صورت گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: سیاست فعلی دولت بکارگیری نیروهای بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در بخش معدن است که این امر را ابتدا از اکتشاف آغاز کرده‌ایم.

نعمت‌زاده اظهار کرد: با هدف ارتقای بخش معدن، ایمیدرو فعالیت‌ اکتشافی خود را در محدوده ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع از شمال تا جنوب و شرق تا غرب در مناطق پرریسک آغاز کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نقاطی که مواد رادیواکتیو مصرف می‌شد، گفت: در این مناطق بسیاری از ذخایر بلااستفاده مانده بود به همین دلیل طی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان انرژی اتمی، قرار شد امر اکتشاف در بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع در این مناطق تحت پوشش قرار بگیرد و اقدامات لازم نیز در این راستا انجام شده است.

وی با بیان این‌که پهنه‌های اکتشافی مختلفی را به مزایده گذاشته‌ایم، گفت: بخش خصوصی در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده و قرار‌داد‌های جدیدی را در حوزه اکتشاف با بخش خصوصی تنظیم کرده‌ایم.

نعمت‌زاده با اشاره به ماشین‌آلات معدنی و اقدامات صورت گرفته در این بخش اظهار کرد: در زمینه‌ ماشین‌آلات معدنی جلسات مختلفی را با شرکت‌های که توانایی ساخت و تجهیز معدنی را دارند برگزار کرده‌ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در راستای افزایش معدن‌د‌اران، سازمان ایمیدرو سرمایه صندوق بیمه و تضمین صنایع معدنی را افزایش داده است تا بتواند از این طریق تسهیلات بخش معدن را افزایش دهد.

وی با اشاره به قانون معادن گفت: علی‌رغم این‌که در قانون درج شده که بانک‌ها پروانه بهره‌برداری معادن را به عنوان تضمین در پرداخت تسهیلات دریافت کنند تاکنون این امر تحقق نیافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز