خبرگزاری کار ایران

رئیس سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی اعلام کرد:

پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک مجلس و دولت برای کمک به صنعت

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۱۵۷

در شرایطی که تولیدکنندگان با مشکلات متعددی چون، رکود، تحریم، عدم دسترسی به تسهیلات بانکی و نداشتن منابع مال مورد نیاز، تامین مواد اولیه و اجرای نادرست مالیات بر ارزش افزوده روبرو هستند، کاهش قیمت فولاد به عنوان معضلی جدید، بر مصائب ایشان افزوده است.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی از کاهش قیمت جهانی فولاد به عنوان معضل جدید تولیدکنندگان محصولات فولادی نام برد و افزود: در شرایطی که تولیدکنندگان با مشکلات متعددی چون، رکود، تحریم، عدم دسترسی به تسهیلات بانکی و نداشتن منابع مال مورد نیاز، تامین مواد اولیه و اجرای نادرست مالیات بر ارزش افزوده روبرو هستند، کاهش قیمت فولاد به عنوان معضلی جدید، بر مصائب ایشان افزوده است.

محمدرضا جباری در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه مشکلاتی که طی چند سال اخیر موجب شده تا بخش قابل توجهی از ظرفیت صنعت کشور از چرخه تولید خارج شود، اظهارداشت: تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و علاوه بر متوقف شدن فعالیت تعداد قابل توجهی از واحدهای تولید این صنف، دیگر واحدهای نیز با حداکثر با کمتر از ۳۰درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند.

وی گفت: در شرایطی که تحریم ها مشکلاتی را به اقتصاد کشور تحمیل کرده و مدیریت اقتصاد کشور در چند سال گذشته موجب شد تا اقتصاد کشور دچار رکود و تورم توام شود، که در نهایت به افزایش بی رویه قیمت ها و کاهش تقاضا منتهی شد.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی با بیان اینکه عدم همراهی سیستم بانکی با تولیدکنندگان در تامین منابع مالی همزمان با افزایش قیمت ها تولیدکنندگان را با مشکل تامین سرمایه در گردش روبرو کرده است، وی تصریح کرد: تولید کنندگان لوله و پروفیل علاوه بر این مشکلات با معضل عدم تولید ورق زیر ۳ میلی گرم فولادی به عنوان ماده اولیه اصلی مورد نیازشان در داخل نیز روبرو شدند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان مجبور به تامین نیاز خود از واسطه هایی شده اند که به دلیل تخلفات مالیاتی کد اقتصادی شان در لیست سیاه قرارگرفته بود و این یعنی به وجود آمدن مشکلی جدید و رد دفاتر از سوی سازمان امور مالیاتی و تعیین مالیاتی که پرداخت آن خارج از توان تولیدکنندگان است.

جباری با اشاره به اینکه نهاد مالیاتی در حالی دفاتر تولیدکنندگان را رد و ایشان را مشمول پرداخت جریمه های سنگین می داند که کوتاهی این سازمان در دوره اجرای آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده عامل پیدایش مشکلات است، توضیح داد: تولیدکنندگان لوله و پروفیل مطابق قانون گزارش مالیات برارزش افزوده را در مقاطع زمانی سه ماه ارائه کرده اند، در حالیکه سازمان امور مالیاتی این دفاتر را پس از ۲ سال بررسی کرده است و به دلیل معامله با شرکت هایی که در لیست سیاه قرارگرفته اند، ایشان را معادل مالیات ۲ سال جریمه کرده است.

وی گفت: اگر دفاتر مالیاتی در مقطع ۳ ماه بررسی می شدند، معامله هایی که از نظر سازمان غیرقابل قبول بوده به موقع اعلام شده و تولیدکنندگان از ادامه همکاری با آن شرکت ها خودداری می کردند.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی با بیان اینکه در چنین شرایطی که تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی در شرایط بحرانی قرارگرفته اند، کاهش قیمت فولاد در بازارهای جهانی، تولیدکنندگان را با چالشی جدید روبرو کرده است،

وی افزود: قیمت ها در حالی به طور ناگهانی کاهش یافت که تولیدکنندگان بخشی از مواد اولیه مورد نیازشان را پیش از کاهش قیمت ها خریداری کرده اند و در حال حاضر مجبور هستند تولیداتشان را با قیمتی کمتر از بهای مواد اولیه عرضه کنند.
وی تصریح کرد: در حالی که مشکلات قبلی تولیدکنندگان را به لبه پرتگاه کشانده بود، چالش جدید به منزله تیر خلاص و سقوط تولیدکنندکان لوله و پروفیل فولادی به پرتگاه نابودی است.

جباری با اشاره به اینکه دولت یازدهم از ابتدای فعالیت خود تلاش کرده تا به اقتصاد نابسامان کشور کمک کند، اظهارداشت: تدوین لایحه رفع موانع تولید، تلاش برای کنترل تورم و خارج کردن اقتصاد کشور از رکود و البته تخصیص بخشی از منابع صندوق توسعه ملی و بانک ها به تولید اگرچه نشانه هایی از تغییر مثبت شرایط است، اما شرایط تولیدکنندگان لوله و پروفیل بحرانی بوده و نیاز است تا دولت برای جلوگیری از نابودی این صنعت، اقدامات عاجلی را دستور کار قراردهد.

وی گفت: سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل از دولت و مجلس می خواهد تا با تشکیل کمیته ای مشترک رسیدگی به شرایط صنعت لوله و پروفیل را مورد توجه قرارداده تا با همفکری فعالان این صنعت هرچه سریعتر راهکار خروج از این بحران تدوین و اجرایی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز