خبرگزاری کار ایران

جشید عدالتیان:

حقوق اعضاء و فعالین اقتصادی باید برابر باشد

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۲۲۴

ما اولین گروه بودیم که حضور خبرنگاران را در هیات نمایندگان به رسمیت شناخت و جلسات را با شفاف‌سازی برگزار کردیم.

در حوزه اقتصاد کلان و رقابت‌پذیری نیز مثلثی ایجاد کردیم که قسمت قانون‌مداری و مسئولیت اجتماعی را در بازار به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمشید عدالتیان عضو گروه خواستاران تحول در اتاق بازرگانی در یک نشست خبری گفت: ممکن است برخی از رقبای ما همین مطالب را به گونه‌ای دیگر مطرح کنند اما ما با کارنامه خود نشان دادیم که تنها به حرف زدن بسنده نکرده ایم بلکه در این مسیر حرکات قابل قبولی نیز شده است و حضور ۱۲ساله ما نشان داده که در صورتی که برنامه‌ای را اعلام کردیم پاسخگو نیز بوده ایم.

وی افزود: ما اولین گروه بودیم که حضور خبرنگاران را در هیات نمایندگان به رسمیت شناخت و جلسات را با شفاف‌سازی برگزار کردیم.

عدالتیان ادامه داد: در حوزه اقتصاد کلان و رقابت‌پذیری نیز مثلثی ایجاد کردیم که قسمت قانون‌مداری و مسئولیت اجتماعی را در بازار به وجود آورد همچنین حقوق شهروندی مطرح شد که در اتاق بازرگانی چگونه حقوق اعضاء و فعالین اقتصادی باید برابر باشد همچنین موفق شدیم احساس امنیت را به سرمایه‌گذاران منتقل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این امنیت تنها تعرض به مالکیت نیست و اگر رقابت نابرابری ایجاد شود حذف فرد ناشایست بسیار حائز اهمیت است و ما در جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی موفق‌تر خواهیم بود اگر بازار با شفافیت بیشتری توام باشد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما انتشار نشریات الکترونیک در خصوص مزایده‌ها، مناقصه‌ها در بازارهای مختلف است. همچنین موضوع دیده‌بانی از تشکل‌های دیگر هم خواهیم داشت تا بازار خود را پالایش کند.

عدالتیان در خصوص حقوق شهروندی نیز گفت: برای تعداد مشخصی از اعضا یک نفر در اتاق بازرگانی مشخص خواهد شد در صورتی که هر کجا هر فرد مشکل اقتصادی داشت بتواند با شماره تلفن اتاق تماس بگیرد.

کارآفرینی اجتماعی می‌تواند باعثتوسعه در کشور شود

در ادامه حمید عارف، رئیس کمیسیون کارآفرینان جوان در این نشست افزود: با توجه به ساختار جمعیتی کشور و اینکه در سالیان گذشته به لحاظ تحصیل و مدارک دانشگاهی اقدامات خوبی صورت گرفته و نخبگان خوبی هم به جمعیت کشور اضافه شده اما موضوع اشتغال جوانان باعثشد تا فرار و مهاجرت مغزها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که تسهیلاتی در خصوص کمک در ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری با محوریت بخش خصوصی و تسهیل در قوانین اصلاح اشتغال جوانان ایجاد کنیم.

عارف افزود: محدودیت‌های سیاسی و عدم قوانین شفاف باعثخروج نیروهای جوان از کشور شد این در حالی است که می‌توان آنها را جذب کرد.

وی افزود: نکته حائز اهمیت این است که کارآفرینی اجتماعی به طور یقین می‌تواند باعثتوسعه در کشور شود. قشر جوان کشور اعم از زنان و مردان می‌توانند از اهرم اتاق بازرگانی برای کمک به دولت در توسعه بخش خصوصی استفاده کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز