خبرگزاری کار ایران

یک کارگزار صنعت پتروشیمی در گفت‌وگو با ایلنا:

صنایع پایین‌دستی نیمه تعطیل شده اند

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۴۰۰

بهای نفت تگزاس که تا چند روز گذشته بالای ۵۰ دلار بود که هم اکنون به زیر ۵۰ دلار رسیده و باعثشده چشم‌انداز صنعت پتروشیمی از نظر نرخ‌های جهانی خیلی روشن نباشد.

در هفته‌ای که گذشت بهای نفت حرکت رو به بالایی داشت و دیروز نیز حجم معاملات کمی افزایش پیدا کرد.

محمد میری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: قیمت جهانی نفت از ماه‌های گذشته روند کاهشی داشته و بازار نیز توقع دارد تا قیمت‌ها بیش از این کاهش پیدا کند.

وی افزود: در هفته‌ای که گذشت بهای نفت حرکت رو به بالایی داشت و دیروز نیز حجم معاملات کمی افزایش پیدا کرد.

میری تصریح کرد: بهای نفت تگزاس که تا چند روز گذشته بالای ۵۰ دلار بود هم اکنون به زیر ۵۰ دلار رسیده و باعثشده چشم‌انداز صنعت پتروشیمی از نظر نرخ‌های جهانی خیلی روشن نباشد. اما آنچه مسلم است این است که بهای نفت رشد چندانی نخواهد داشت و کسی هم رشدی برای آن متصور نیست.

وی ادامه داد: نمی‌توان خیلی بر قیمت و فروش محصولات پتروشیمی دل خوش کرد زیرا اکثریت صادرات ایران به سمت مشتری‌های آسیایی و کشور چین است.

وی گفت: همچنین بازار داخلی نیز رکود شدیدی داشته است و صنایع پایین‌دستی نیمه تعطیل شده اند و ظرفیت آن‌ها به یک‌سوم رسیده است.

این کارگزار بورس کالا افزود: تنها درصورتی که طرح‌های توسعه‌ای پیشرفتی داشته باشند و ظرفیت واحد‌ها افزایش پیدا کند می‌توان کمی امیدوار بود اما آنچه حائز اهمیت است این است که تا یک یا دو سال آینده اتفاق خاصی نخواهد افتاد و حتی ممکن است سهام صنایع بانکداری تا ۲۰۰درصد رشد پیدا کند اما صنعت پتروشیمی تنها ۵۰ درصد افزایش داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز