خبرگزاری کار ایران

پازوکی در گفتگو با ایلنا:

وضعیت اتاق بازرگانی بدتر از گذشته شده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۸۴۷

بنده تنها با شفافیت موافقم، اگر پنج نفر با هم فعالیت و تعامل داشته باشند، عملکرد بهتری خواهند داشت تا اینکه ۵۰۰۰نفر جدا از هم فعالیت کنند.

بخش خصوصی نا‌کارآمد سبب می‌شود که تشکل‌ها شکل نگیرند و برمبنای تفکر جناحی و شخصی عمل کنند.

مهدی پازوکی، یک کار‌شناس اقتصادی در خصوص انتخابات اتاق بازرگانی و اینکه تا قبل از انتخابات تعدادی از گروه‌ها با یکدیگر متحد بودند و درمدت انتخابات از یکدیگر جدا شدند، گفت: بنده تنها با شفافیت موافقم، اگر پنج نفر با هم فعالیت و تعامل داشته باشند، عملکرد بهتری خواهند داشت تا اینکه ۵۰۰۰نفر جدا از هم فعالیت کنند.

وی افزود: در کشور ما متاسفانه این مسئله وجود ندارد و فکر می‌کنند که به صورت انفرادی موفقیت بیشتری کسب خواهند کرد و همین امر سبب شده تا در انتخابات پیش رو دوستان دیروز، امروز با لیست جداگانه‌ای شرکت کنند.

او همچنین اذعان داشت: دلیل اصلی برای وجود چنین مشکلاتی در داخل کشور، عدم تشکیل بخش خصوصی کارآمد است و این هم به دلیل عدم یاد گیری کار جمعی که متاسفانه دامنگیر کشور ما شده است.

وی در ادامه گفت: متاسفانه این تفکر درستی نیست که اگر ما با جهان خارج تعامل نداشته باشیم و ارتباطمان را قطع کنیم موفق‌تر خواهیم بود؛ این موضوع باعثبه وجود آمدن مشکلات اساسی می‌شود اگر هر تشکلی منضبط و کار‌شناسی پیش برود و با رانت‌ها مبارزه کند به طور حتم به موفقیت دست خواهد یافت.

پازوکی در پاسخ به این پرسش که وضعیت اتاق بازرگانی در دورهٔ قبل چگونه بوده است؟، افزود: اگر وضعیت اتاق بازرگانی را با قبل از انقلاب مقایسه کنیم، شاهد این خواهیم بود که وضع به مراتب بد‌تر شده است و این اتاق فعالیت مثبتی را برای فعالان بخش خصوصی انجام نداده است.

وی در پایان تاکید کرد: باید تعامل و کار گروهی در جامعه نهادینه شود، این مهم هم به نفع توسعهٔ ملی وهم به نفع اقتصاد و شفافیت سازی و… است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز