خبرگزاری کار ایران

شرکت‌های برتر ایرانی در سال ۹۲ معرفی شدند + اسامی

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۵۲۶

شرکت‌های پالایش نفت و پتروشیمی، رتبه‌های اول بالاترین فروش را به خود اختصاص دادند و بیشترین رشد فروش در اختیار بانک دی بوده است.

مجتبی رجب‌بیگی در همایش ۱۰۰ شرکت برتر کشور با اشاره به شرکت‌های برتر از لحاظ بالاترین میزان فروش در سال ۱۳۹۲ گفت: در زمینه فروش، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۴۰ هزار میلیارد تومان در رتبه اول است که پس از آن شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری غدیر، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، بانک ملت، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان، بانک تجارت، بانک پارسیان و ایران خودرو در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا، وی افزود: از نظر بالاترین میزان ارزش افزوده، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۶۹ هزار و ۵۲۹ میلیارد ریال در رتبه اول و شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، سرمایه‌گذاری غدیر، فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت، شرکت مخابرات ایران، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌گذاری نفت و گاز پارسیان، گروه پتروشیمی مارون و شرکت ارتباطات سیار ایران رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

داراترین بانک ایرانی

رجب بیگی با بیان این‌که در سال ۱۳۹۲ مانند سال های پیشین بیشترین دارایی‌ها در اختیار بانک ها بوده است، اظهار کرد: در بخش بیشترین دارایی ها بانک ملت با دارایی یک میلیون و ۳۹۰ هزار میلیارد ریال در رتبه اول قرار گرفته و پس از آن بانک تجارت، بانک پارسیان، بانک پاسارگاد، بانک مهر اقتصاد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک قوامین و بانک اقتصاد نوین در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی با بیان این‌که بیشترین اشتغالزایی در سال گذشته مربوط به شرکت ایران خودرو با ۵۰ هزار و ۹۲۱ نفر بوده است، گفت: شرکت‌های سایپا با بیش از ۳۶ هزار نفر، بانک صادرات با ۳۲ هزار و ۷۰۰ نفر، شرکت مخابرات ایران با ۳۱ هزار و ۵۰۰ نفر و بانک ملت با ۲۷ هزار و ۸۰۰ نفر بیشترین اشتغالزایی را در میان شرکت ها داشته اند.

وی با اشاره به شرکت های با سودآوری بالا در سال گذشته اظهار کرد: بیشترین سودآوری در این سال مربوط به صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین، سرمایه‌گذاری غدیر، پالایش نفت بندرعباس و فولاد مبارکه اصفهان بوده است.

صنایع پتروشیمی صدرنشین صادرات

رجب بیگی با بیان این‌که از نظر صادرات، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با حدود سه میلیارد دلار در صدر قرار گرفته است، گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین و پتروشیمی مارون رتبه های بعدی از نظر صادرات در اختیار دارند.

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی با بیان این‌که جمع فروش ۱۰۰ شرکت برتر در سال گذشته ۵۲۸ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان بوده است، از رشد ۴۹.۴ درصدی جمع فروش شرکت‌های برتر نسبت به سال ۹۱ خبر داد و اظهار کرد: میزان فروش صدمین شرکت نسبت به رتبه بندی قبلی رشد ۵۳ درصدی داشته و فروش شرکت اول ۳۸ برابر شرکت صدم است. از سوی دیگر جمع فروش ۱۰ شرکت اول ۱۹ برابر ۱۰ شرکت انتهایی رتبه بندی است. جمع فروش ۱۵ شرکت ابتدایی جدول ۵۰ درصد از فروش ۱۰۰ شرکت برتر را به خود اختصاص می‌دهد.

وی همچنین با بیان این‌که بیشترین صعود را در میان ۱۰۰ شرکت برتر از لحاظ رتبه نسبت به رتبه بندی قبلی، گروه ارزش آفرینان پاسارگاد داشته است، گفت: این شرکت با ۵۴ رتبه صعود به رتبه ۷۸ رسیده است و پس از آن بانک دی با ۵۳ پله، موسسه اعتباری کوثر با ۴۲ پله، بانک شهر با ۱۷ پله و گسترش نفت وگاز پارسیان با ۱۵ پله صعود بیشترین میزان صعود را به خود اختصاص داده‌اند.

رجب بیگی با بیان این‌که بیشترین رشد فروش در اختیار بانک دی با رشد ۲۷۰ درصدی بوده است، ادامه داد: فروش شرکت‌های ارزش آفرینان پاسارگاد ۲۶۱ درصد، گسترش نفت و گاز پارسیان ۲۶۰ درصد، سرمایه‌گذاری غدیر ۲۰۵ درصد و موسسه اعتباری کوثر ۱۸۳ درصد رشد داشته است.

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: از لحاظ بیشترین بازدهی فروش شرکت پتروشیمی پردیس در رتبه اول و پس از آن توسعه معادن و فلزات، پتروشیمی مارون و پتروشیمی خارک در رتبه های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر بالاترین ارزش بازار به ترتیب در اختیار صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه اصفهان، شرکت مخابرات ایران و سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین قرار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز