خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران:

دولت از تشکیل بازار مافیایی آب جلوگیری کند

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۶۰۹

تا سال ۱۳۳۰ روش‌‌های سنتی بهره برداری از منابع آب در ایران رواج داشت، اما در این دهه ماشین‌‌های حفاری جدید و پمپ‌‌های استخراج آب وارد این عرصه شدند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: با توجه به اینکه قانون ملی شدن آب در سال ۱۳۴۷ به تصویب رسیده است نیاز به قوانین جدیدی در این بخش وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین کریمی‌پور در همایش بحران مدیریت منابع آب‌های زیرزمینی اظهار کرد: فقه اسلامی در برخورد با مسائل آب تاثیر بسیاری بر ایرانیان گذاشته است.

وی افزود: تا سال ۱۳۳۰ روش‌‌های سنتی بهره برداری از منابع آب در ایران رواج داشت، اما در این دهه ماشین‌‌های حفاری جدید و پمپ‌‌های استخراج آب وارد این عرصه شدند.

کریمی‌پور گفت: باتوجه به تصویب قانون ملی شدن آب در سال ۱۳۴۷ نیاز به قوانین جدید در این زمینه حس می‌شود زیرا از معایب این قانون را عدم لزوم اخذ پروانه حفر برای چاه‌‌های خانگی است.

وی افزود: این قانون منجر به حفر غیر معمول و گسترده و بهره ‌برداری شدید از چاه ‌ها شد و ملی شدن واقعی نبود چرا که مالکیت خصوصی از بخش خصوصی ایران گرفته نشد.

کریمی‌پور تاکید کرد که دولت باید در این مسیر، بازار رقابتی آب را تعریف کرده و مانع از شکل‌ گیری بازار مافیایی آن شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز