خبرگزاری کار ایران

خسروتاج:

واردات شکر مربوط به ثبت سفارش سال گذشته بوده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۹۱۳

وزارت صنعت درصدد است با به‌کارگیری ابزارهای خاص و همکاری بخش‌های مختلف واردات پنهان کالا به کشور را به صورت رسمی برقرار کند برهمین اساس جلسات متعددی با ستاد قاچاق کالا برگزار کرده‌ایم تا سیاست روشنی را برای این موضوع اتخاذ کنیم.

براساس قانون انتزاع تولید و توزیع کالاهای اساسی برعهده وزارت کشاورزی است، البته در سال گذشته بنابه دلایلی وزارت صنعت، همکاری لازم را با وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع کالاهای اساسی در ایام پایانی سال انجام داشته است.

به گزارش ایلنا، مجتبی خسروتاج، صبح امروز در نشست خبری که به موضوع ارائه گزارش وزارت صنعت در حوزه بازرگانی پرداخت، در خصوص لغو مجوز واردات سیگار مارلبرو با توجه به انتقادهای متعدد کمیسیون اصل ۹۰ اظهار داشت: وزارت صنعت درصدد است با به‌کارگیری ابزارهای خاص و همکاری بخش‌های مختلف واردات پنهان کالا به کشور را به صورت رسمی برقرار کند برهمین اساس جلسات متعددی با ستاد قاچاق کالا برگزار کرده‌ایم تا سیاست روشنی را برای این موضوع اتخاذ کنیم.

وی با اشاره به اینکه واردات سیگار به کشور هم‌اکنون به اشکال مختلفی انجام می‌شود، افزود: می‌خواهیم به صورت یک سیاستگذاری منسجم مسیرهای غیررسمی واردات سیگار را شناسایی و ابزارهای مناسب را برای جلوگیری از این امر انجام دهیم.

معاون وزیر صنعت با اعلام اینکه هم‌اکنون طی جلسات مختلف خود با ستاد قاچاق کالا ۱۷ قلم کالای قاچاق که به صورت غیررسمی وارد کشور می‌شوند را شناسایی کرده‌ایم، تصریح کرد: به اعتقاد ما اگر واردات سیگار به صورت رسمی انجام شود، ۵۰۰ میلیارد تومان حقوق و عوارض گمرکی به خزانه کشور وارد خواهد شد.

خسروتاج با انتقاد از اینکه متهم کردن وزارت صنعت در صدور مجوز واردات سیگار مارلبرو بی‌انصافی بوده است، گفت: ما می‌خواهیم با برخورد منطقی مانع قاچاق کالا به کشور شویم حال باید بررسی شود چه دست‌های پشت پرده‌ای در قاچاق سیگار وجود دارد که مانع تحقق واردات رسمی سیگار به کشور می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه وزارت صنعت براساس قانون و طبق اعلام مرجع اظهارنظر در هویت شرکت‌های متقاضی دریافت مجوز که همان کمیته امور خارجه است، اقدام به صدور مجوز واردات سیگار مارلبرو به کشور کرده است، گفت: ما یک کار اصولی کرده‌ایم، چرا این اقدام را زیر سوال می‌برید، افراد ذینفعی در قاچاق سیگار دخیل هستند که مانع واردات رسمی آن به کشور می‌شوند.

معاون وزیر صنعت اضافه کرد: براساس اظهارنظر کمیته بررسی هویت شرکت‌های متقاضی حضور در ایران که در وزارت امور خارجه قرار دارد، سیگار مارلبرو هویت صهیونیستی ندارد. وزارت صنعت براساس قانون عمل کرده و هیچگونه تخلفی را انجام نداده است.

خسروتاج در خصوص عرضه کالاهای اساسی در نوروز اظهار داشت: براساس قانون انتزاع تولید و توزیع کالاهای اساسی برعهده وزارت کشاورزی است، البته در سال گذشته بنابه دلایلی وزارت صنعت، همکاری لازم را با وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع کالاهای اساسی در ایام پایانی سال انجام داشته است.

وی با بیان اینکه از اردیبهشت امسال و طبق مصوبه شهریورماه کارگروه تنظیم بازار وظیفه توزیع و تولید کالاهای اساسی برعهده جهاد کشاورزی بوده است، افزود: در همین زمینه اتاق اصناف نیز به همراه اتحادیه‌ها همکاری لازم را با وزارت جهاد کشاورزی خواهد داشت.

معاون وزیر صنعت اضافه کرد: سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز نظارت لازم را برعرضه کالاهای اساسی در بازار خواهد داشت.

خسروتاج در ادامه این نشست خبری در رابطه با واردات شکر نیز افزود: از ابتدای سال جاری بنا به نامه وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ذخایر مناسب شکر کشور، ثبت سفارش این کالا متوقف شده است، شکرهایی که امسال وارد کشور شده‌اند ثبت سفارش خود را در سال‌ گذشته انجام داده بودند به نحوی که امسال مجوز واردات یک کیلو شکر نیز صادر نشده است.

وی با اعلام اینکه در ۱۰ ماهه نخست امسال ۸۲۳ هزار تن شکر وارد کشور شده است، افزود: این حجم از واردات مربوط به ثبت سفارش شکر در سال گذشته بوده است.

معاون وزیر صنعت با اعلام این که در واردات کالاهای اساسی نباید برای دولت حاشیه‌سازی‌هایی از سوی رسانه‌ها انجام شود، اظهار داشت: ما در واردات مواد اولیه‌ و واسطه‌ای هیچگونه نگرانی نداریم و اقدامات لازم را برای واردات آنها با نگاه حمایت از تولید داخلی انجام می‌دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز