خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت:

حجم صادرات با سرمایه‌گذاری در صنایع خودروسازی عراق افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۹۵۰

صالحی‌نیا با تأکید بر علاقه­‌مندی طرف عراقی به سرمایه­‌گذاری­‌های مشترک در زمینه خودرو خاطرنشان کرد: در عراق خط مونتاژ خودرو فعال است و طرف عراقی علاقه­‌مند به توسعه ساخت قطعات خودرو در این کشور است.

معاون اول رییس­ جمهوری و وزرای هیات دولت برای بازدید از این نمایشگاه به عراق آمده­ اند و بیش از ۲۶۰ شرکت براساس قابلیت­ها و ظرفیت­های خود در این نمایشگاه حاضر شده اند و قطعا می­توان گفت بخش خصوصی ایران در عراق پیشرو است.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان توسعه تجارت، محسن صالحی نیا در حاشیه برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد با تاکید بر علاقه­ مندی طرف عراقی به سرمایه­ گذاری­های مشترک در زمینه خودرو خاطرنشان کرد: در عراق خط مونتاژ خودرو فعال است و طرف عراقی علاقه­ مند به توسعه ساخت قطعات خودرو در این کشور است.

وی با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی ایران از قابلیت بالایی برخوردار است، گفت: صنایع خودروسازی در سند چشم انداز ۱۴۰۴ برنامه­ ریزی صادرات ۳۰ درصد از سهم تولید خود را داشته­ اند که امیدواریم با توجه به بازارهای کشورهای همسایه این هدف محقق شود.

صالحی نیا به اهمیت نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد اشاره کرد و گفت: معاون اول رییس­ جمهوری و وزرای هیات دولت برای بازدید از این نمایشگاه به عراق آمده­ اند و بیش از ۲۶۰ شرکت براساس قابلیت­ها و ظرفیت­های خود در این نمایشگاه حاضر شده اند و قطعا می­توان گفت بخش خصوصی ایران در عراق پیشرو است.

وی با اشاره به اینکه صنایع مختلفی در نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد حاضر هستند، گفت: لوازم خانگی، صنایع تبدیلی، صنایع غذایی، صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی و خودروسازی در نمایشگاه عراق شرکت دارند. برای صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز شرایط مساعدی فراهم است. کشور عراق کشوری در حال توسعه است و ما باید بر اساس قابلیت­ هایی که در ایران داریم به افزایش صادرات به عراق بیاندیشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم شرکت های ایرانی در طول برگزاری این نمایشگاه با شرکت های عراقی برای حضور بیشتر در بازار این کشور به توافق برسند. ما می توانیم در زمینه توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی و ایجاد واحدهای تولیدی در عراق بسیار خوب عمل کنیم و با ایجاد واحدهای تولیدی و سرمایه­ گذاری­های مشترک حجم تجارت دو کشور را متحول کنیم.

صالحی نیا در خصوص سایر بسترها و زمینه های حضور به غیر از صنایع خودروسازی و صنایع غذایی برای شرکت های ایرانی، گفت: تجهیزات پزشکی و دارویی، صنایع و لوازم خانگی، فولاد، مصالح ساختمانی، سنگ­های ساختمانی و صنایع بهداشتی و آرایشی می­توانند با ایجاد واحدهای تولیدی چه به صورت کالایی و چه به صورت همکاری مشترک فعالیت­ های خود در عراق را توسعه دهند. ما باید روی تک تک این بازارها حساس باشیم و برای آینده­ ای بهتر برنامه­ ریزی کنیم.

وی در خصوص نحوه معرفی شرکت های ایرانی به بازارهای هدف گفت: در جلسات کمیته توسعه صادرات که به ریاست محمدرضا نعمت­ زاده، و با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران و معاونت امور صنایع برگزار می شود، بازارهای هدف شناسایی و با توجه به نیاز بازار، نوع کالا و میزان تیراژ مشخص می­ شود و بر اساس رتبه­ بندی شرکت ها، آنها را به بازارهای هدف سوق می­ دهیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: همکاری دستگاه های متولی صادرات می تواند تحولاتی را در توسعه صادرات غیرنفتی به عراق ایجاد کند. ما در بسیاری از کشورها پتانسیلهای بالایی داریم که می­توانیم از آنها برای توسعه صادرات استفاده کنیم و حتی به کشورهای اروپایی نیز صادرات داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز