خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان امور اراضی کشور مطرح کرد:

۳.۵میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی درحریم شهر‌ها در معرض نابودی

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۹۹۳

هم اکنون ۲میلیون و۷۰۰ هزار هکتار باغ در معرض آسیب قرار گرفته است، تولید و زندگی آرام در روستا‌ها برای کشور وتحقق اقتصاد مقاومتی اهمیت زیادی دارد و سازمان امور اراضی با اجرای طرح‌های مختلف روستایی از تخریب زمین‌های کشاروزی وباغات جلوگیری خواهد کرد.

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: طی پنج دهه گذشته یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی تخریب شده است به طوری که با خارج شدن این زمین‌ها از گردونه تولید محصولات کشاورزی، هم اکنون سالانه ۱۰ میلیون تن محصولات کشاورزی را از دست داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قباد افشار در مراسم امضای تفام نامه همکاری مشترک بین بنیاد مسکن وسازمان امور اراضی کشور اظهار کرد: هم اکنون ۳.۵میلیون هکتارزمین‌های کشاورزی کشور درحریم شهر‌ها در معرض نابودی قرار دارند

وی افزود: برنامه حفاظت از اراضی کشور یکی از وظایف سازمان امور اراضی است ضمن اینکه این سازمان از هرگونه تخریب و نابودی زمین‌های کشاورزی و باغات جلوگیری خواهد کرد.

رییس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه هم اکنون ۲میلیون و۷۰۰ هزار هکتار باغ در معرض آسیب قرار گرفته است، گفت: با این حال اجرای برنامه‌های مناسب را برای حفظ زمین‌های باغات در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

افشار با اشاره به امضای تفام نامه سازمان اراضی با بنیاد مسکن اظهارداشت: بدون شک هماهنگی‌های لازم بین این دوسازمان باعثهم افزایی در افزایش وسعت زمین‌های کشاورزی وباغات کشور خواهد شد تا روستا‌ها به عنوان مرکز تولید محصول ومواد غذایی هویت خود را پیش ازپیش حفظ کند.

وی خواستار پایان بخشیدن به ساخت وساز ویلا‌ها در زمین‌های کشاورزی وباغات شد وافزود: تولید و زندگی آرام در روستا‌ها برای کشور وتحقق اقتصاد مقاومتی اهمیت زیادی دارد و سازمان امور اراضی با اجرای طرح‌های مختلف روستایی از تخریب زمین‌های کشاروزی وباغات جلوگیری خواهد کرد.

افشار ازامضای قرارداد دیگری بین سازمان اموراراضی و سازمان نقشه برداری کشور خبر داد وافزود: دراین قرارداد سازمان نقشه برداری کشور ۷ میلیون هکتاراز زمین کشاورزی را به صورت دقیق با عکسبرداری مشخص خواهد کرد و در نیمه دوم سال آینده درصدد هستیم ۱۰ میلیون هکتار دیگرنیز توسط سازمان نقشه برداری مشخص شود.

رییس سازمان امور اراضی کشور بر شناسنامه دار شدن تمام زمین‌های کشاورزی تاکید کرد وافزود: هم اکنون کمتر از۳۰ درصد زمین‌های کشاروزی در کشور سند دار هستند و این مشکلات زیادی را برای توسعه بخش کشاروزی کشور به وجود آورده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با رفع تداخل زمین‌های کشاورزی طی ۵ سال آینده بتوانیم تمام اراضی کشور را سند دارکنیم تا تولید محصولات کشاورزی همچنان روند روبه رشدی داشته باشد.

یاد آور می‌شود، با امضای این تفام نامه بنیاد مسکن و سازمان امور اراضی کشور وظیفه جلوگیری ازتخریب زمین‌های کشاورزی و باغات روستایی را به عهده گرفته‌اند تا از این اراضی پیش پیش صیانت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز