خبرگزاری کار ایران

طی ده ماه گذشته محقق شد؛

واردات ۷۹هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع خودرو سواری

کد خبر : ۲۵۳۴۴۹

برند هیوندای با واردات ۴.۵۹۹ دستگاه پرشمار ترین برند وارد شده به کشور است و توانسته به تنهایی ۴۹درصد از سهم بازار را در ماه گذشته از آن خود کند.

طی ده ماه گذشته۷۹هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع خودرو سواری وارد کشور شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ۱۰ ماهه ابتدای سال جاری در مجموع ۷۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودروی سواری وارد کشور شده که در این میان بیشترین حجم واردات خودرو مربوط به تیر ماه و اردیبشت ماه به ترتیب با ۱۰.۹۰۱ دستگاه و ۹.۹۳۱ دستگاه خودرو و همچنین دی ماه با ۹.۳۹۸ دستگاه بوده است.

از مجموع ۹.۳۹۸ دستگاه خودرو وارد شده به ایران در ماه گذشته، برند هیوندای با واردات ۴.۵۹۹ دستگاه پرشمار ترین برند وارد شده به کشور است و توانسته به تنهایی ۴۹درصد از سهم بازار را در ماه گذشته از آن خود کند تا به این ترتیب پس از مهر ماه با واردات ۴.۹۹۸ دستگاه، دی ماه دومین ماه موفق برای برند هیوندای در سال جاری رقم بخورد.

بار اصلی موفقیت های هیوندای بر دوش سانتافه است که به تنهایی بیش از ۳۰درصد واردات برند هیوندای را در اختیار دارد. در ماه گذشته در مجموع ۱.۹۲۱ دستگاه سانتافه وارد کشور شد که بالاترین تعداد ورود این خودرو در سال جاری است. پس از سانتافه مدل هایix۳۵و الانترا، بیشترین سهم را در سبد محصولات هیوندای در اختیار دارند.

از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۸.۲۷۱ دستگاه انواع محصولات تویوتا وارد ایران شده است و به این ترتیب تویوتا سهم بازار خود در سال جاری را به بیش از ۱۰ درصد رسانده است. در میان محصولات تویوتا، کرولا بیشترین سهم را در موفقت این برند داشته است اما در کنار این خودروی سدان، تویوتاRAV۴نیز حضور پر رنگی دارد و با واردات ۴۶۵ دستگاه در دی ماه، دومین خودروی وارداتی تویوتا بوده است.

در میان خودرو های چینی وارد شده به بازار ایران، پس از چانگان، BAICرا می توان موفق ترین شرکت دانست چرا که توانسته آمار واردات خود را از ۱۰۰ دستگاه در آذر ماه به ۶۰۰ دستگاه در دی ماه برساند. در سوی دیگر، جیلی بازنده بزرگ واردات در میان برند های چینی در ماه های اخیر است. این شرکت که تا پیش از این موفق ترین برند وارداتی از کشور چین بود، برای دومین ماه متوالی خودرویی وارد ایران نکرد هر چند در مجموع با واردات بیش از ۶.۳۸۵ دستگاه در سال جاری، توانسته بیش از ۸درصد بازار خودرو های وارداتی را از آن خود کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز