خبرگزاری کار ایران

تولید فولاد ایران ۲۰ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۹۴۴

انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود از افزایش ۱۹.۷ درصدی تولید فولاد ایران در ماه نخست ۲۰۱۵ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اعلام کرد که ایران در این ماه ۱.۳۶۶ میلیون تن فولاد تولید کرده است.

انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که ایران در ماه ژانویه سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۱.۳۶۶میلیون تن فولاد تولید کرده است که نسبت به ژانویه ۲۰۱۴ از افزایش ۱۹.۷ درصدی برخوردار شده است. تولید فولاد ایران در ژانویه سال گذشته ۱.۱۴۱ میلیون تن برآورد شده است.

به گزارش ایلنا، ایران در دسامبر ۲۰۱۴ بالغ بر ۱.۳۶۲ میلیون و در مجموع در سال گذشته میلادی ۱۶.۳۳۱ میلیون تن فولاد تولید کرده است.

ایران از نظر میزان تولید فولاد در این ماه در جایگاه چهاردهم در سطح جهان قرار گرفته است. چین با تولید ۶۵.۵۰۰ میلیون تن فولاد، بزرگ‌ترین تولیدکننده این کالای اساسی در این ماه شناخته شده است.

به نوشته این گزارش، کل تولید فولاد جهان در ژانویه ۲۰۱۵ برابر با ۱۳۳.۱۰۲ میلیون تن تخمین زده شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۹ درصد کاهش یافته است.

تولید فولاد جهان در ماه ژانویه سال ۲۰۱۴ برابر با ۱۳۷.۰۹۰ میلیون تن بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است، ژاپن با تولید ۹.۰۲۳ میلیون تن و آمریکا با تولید ۷.۳۵۵میلیون تن به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

همچنین، ۱۰ کشور نخست در تولید فولاد در ماه ژانویه به ترتیب، چین با تولید ۶۵.۵۰۰ میلیون تن، ژاپن ۹.۰۲۳، آمریکا ۷.۳۵۵، هند ۷.۰۷۰، روسیه ۶.۱۳۰، کره جنوبی ۵.۷۸۰، آلمان ۳.۶۸۵، برزیل ۲.۹۶۵، ترکیه ۲.۵۸۲ و تایوان ۲.۰۵۰ میلیون تن هستند.

بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، ۶۵ کشور مورد بررسی در این گزارش، ۹۸ درصد مجموع فولاد تولیدی در جهان در سال ۲۰۱۳ را تولید کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز