خبرگزاری کار ایران

نایب رییس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان سالامبور و چرم ایران خبر داد:

افت۳۰درصدی صادرات چرم

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۰۶۳

به دلیل فشارهایی که از جانب تشکل‌ها به دولت وارد شد در بهمن ماه این عوارض مجددا برقرار شد و از تاریخ ۲۰ فروردین ۹۴ عوارض سالامبور نیز اجرا خواهد شد.

نایب رییس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان سالامبور و چرم ایران گفت: صنعت چرم دارای پتانسیل بالایی است، و اگر از این ظرفیت‌ها به نحو درستی استفاده نشود به طور حتم با مشکل مواجه می‌شویم.

محمد لاهوتی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت تولید و صادرات چرم ایران، اظهار داشت: یکی از کالاهایی که طی ماههای گذشته با کاهش صادرات مواجه شده، سالامبور است که به دلیل کاهش تقاضا از سوی سایر کشور‌ها میزان صادرات آن کاسته شد.

وی افزود: موضوع بعدی بحثعوارض این نوع کالا هاست البته دولت یازدهم در مقطعی این عوارض را قطع کرد اما به دلیل فشارهایی که از جانب تشکل‌ها به دولت وارد شد در بهمن ماه این عوارض مجددا برقرار شد و از تاریخ ۲۰ فروردین ۹۴ عوارض سالامبور نیز اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی ۳۵سال گذشته از صنعت چرم حمایتی نشده است، گفت: به همین دلیل زیر ساختی فراهم نشده و ما با چنین مشکلاتی مواجه‌ هستیم.

لاهوتی در ادامه تصریح کرد: به عقیده ما تصمیمی که برای گرفتن عوارض این نوع کالا اتخاذ شده غیر کار‌شناسی است و به دلیل همین تصمیمات غیر کار‌شناسی، شاهد کاهش ۳۰درصدی صادرات چرم بوده‌ایم که اگر به همین منوال پیش رویم در سال پیش رو به طور قطع با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم بود.

لاهوتی افزود: باید برای برون رفت از این بحران هرگونه عوارض را لغو کرده و به فکر نقشه راه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بود که این مهم فقط با مشورت و مشارکت با تشکل‌های این حوزه محقق می‌شود.

وی افزود: برای برنامه ریزی کوتاه مدت می‌توانیم در خصوص راه اندازی دوباره و عملیاتی کردن چرم شهراقدام کنیم که توسط دولت هشتم مصوب شد؛ که در ابتدا قرار بوداین منطقه به یک منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شود و باعثایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری‌های خارجی باشد.

نایب رییس کنفدراسیون صادرت ایران اظهار کرد: چنانچه این مهم تحقق یابد، هم با جذب سرمایه گذاری خارجی و هم با ورود تکنولوژی با قیمت مناسب و… مواجه خواهیم شد، همچنین ما ظرفیت‌هایی مانند نیروی انسانی و مواد اولیه و ظرفیت‌های تولیدی را برای جذب سرمایه گذاری داریم و اگر این ظرفیت‌ها فراهم شود، هم صادرات چرم توسعه خواهد داشت و هم باعثایجاد اشتغال در کشور می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: در این مسیر باید از همه تشکل‌های بخش خصوصی و افرادی که دست اندر کار صادرات هستند بهره گیریم و فقط به نظرات خاص که در اقلیت هستند اکتفا نکنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز