خبرگزاری کار ایران

یکی از گروه های حاضر در هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی؛

شرط لازم برای مدیریت مؤثر اتاق بازرگانی در دوره آینده داشتن تشکل هایی قوی است

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۴۱۷

باور داریم که شرط لازم برای مدیریت مؤثر و موفق اتاق بازرگانی در دوره آینده، داشتن و ساختن تشکل هایی قوی است. از این روی کمک به تشکل ها و همکاری با آنها را یک سرمایه گذاری مطمئن و پربازده می شماریم که برونداد آن در نهایت، سربلندی اتاق فردا نزد اعضای خود و سایر ذینفعانش خواهد بود.

جمعی از فعالان اقتصادی حاضر در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با انتشار بیانیه ای بر نقش تشکل در جریان روند فعالیت اتاق های بازرگانی تاکید و اعلام کردند: تشکل های اقتصادی نهادهای تخصصی حوزه های مختلف کسب و کار هستند که با تقسیم کار بین اتاق و آنها، به کار تخصصی و حرفه ای پشتوانه می دهد.

به گزارش ایلنا، این فعالان اقتصادی که تحت عنوان ائتلاف برای فردا فعالیت دارند در بیانیه خود تصریح کردند: تشکل های اقتصادی، کانون های تخصصی اندیشه و اقدام در زیر چتر اتاق هستند. ارتباط بین اتاق و تشکل ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا انبوهی مشکلات بخش خصوصی کشور ایجاب می کند که این دو در یک رابطه هم افزا و حرکت همسو به پیگیری و رفع مشکلات سرعت و کیفیت ببخشند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما باور داریم که شرط لازم برای مدیریت مؤثر و موفق اتاق بازرگانی در دوره آینده، داشتن و ساختن تشکل هایی قوی است. از این روی کمک به تشکل ها و همکاری با آنها را یک سرمایه گذاری مطمئن و پربازده می شماریم که برونداد آن در نهایت، سربلندی اتاق فردا نزد اعضای خود و سایر ذینفعانش خواهد بود.

تهیه کنندگان این بیانیه براین باور هستند: با افزایش تلاش و بهبود کارایی اتاق در پیگیری و حل مشکلات محیط عمومی کسب و کار، مانند مسائل مالیاتی، تامین اجتماعی، گمرکی و امثالهم، مجال تمرکز بیشتر بر مشکلات محیط تخصصی کسب و کار را برای تشکل ها فراهم می کند ضمن اینکه در اجرای ماده ۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، در رفع موازی کاری های تشکلی با جدیت بیشتری تلاش و پیگیری می نماید و با اعتقاد به اینکه مرجع ثبت تشکل های اقتصادی تنها اتاق باید باشد، در جهت نیل به این هدف گام های اساسی بر خواهد داشت.

در این بیانیه با تاکید براینکه اتاق بدنبال برقراری و تقویت ارتباط تشکل ها با همتایان شان در سایر کشورها در تعاملات بین المللی است، آمده است: تشکیل و توسعه تشکل های بالادستی(فدراسیون ها و کنفدراسیون ها) به منظور تقویت انتظام بین صنفی و ارتقاء سطح مذاکره و چانه زنی بخش های مختلف اقتصاد با حاکمیت، سرعت بگیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: تشکل ها به ترویج و ارزشمند نمودن عضویت فعالان اقتصادی در تشکل ها کمک می کند، به نحوی که پوشش تشکل ها بر فعالان اقتصادی حوزه مربوطه افزایش یابد و به منظور تأمین پایدار منابع مالی مورد نیاز تشکل ها، ضمن توسعه حمایت های اتاق، برای ایجاد منابع جدیدتر و قائم به فعالیت تشکل را برنامه ریزی می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز