خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی:

موضوع کشت فراسرزمینی باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۷۶۰

مهم‌ترین نکته در سند چشم انداز حرکت به سمت توسعه دانایی محور اقتصاد دانش بنیان است که بی‌شک باید بر توسعه پایدار متکی باشد و حداقل تعریفی که از توسعه پایدار می‌توان ارائه داد این است که تامین نیازهای جامعه در حال حاضر بدون آنکه توانایی نسلهای آتی را در برآوردن نیازهای خود به مخاطره افکند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: علیرغم صراحت ماده ۲ قانون افزایش بهره وری و تبصره‌های آنکه اشاره دارد در انعقاد قرارداد و ارجاع کارهای دولتی به مراکز موضوع این ماده رتبه بندی سازمان نظام مهندسی ملاک عمل است متاسفانه دستگاه‌های دولتی از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی از اجرای این قانون استنکاف می‌کنند که انتظار سازمان نظام مهندسی کشاورزی این است که در دولت تدبیر و امید این قانون به اجرا گذاشته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد کبیری - رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی - در همایش روز مهندس در سالن همایش‌های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت اظهار کرد: متاسفانه دستگاه‌های دولتی از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی از اجرای این قانون استنکاف می‌کنند که انتظار سازمان نظام مهندسی کشاورزی این است که در دولت تدبیر و امید این قانون به اجرا گذاشته شود.

وی افزود: مهم‌ترین نکته در سند چشم انداز حرکت به سمت توسعه دانایی محور اقتصاد دانش بنیان است که بی‌شک باید بر توسعه پایدار متکی باشد و حداقل تعریفی که از توسعه پایدار می‌توان ارائه داد این است که تامین نیازهای جامعه در حال حاضر بدون آنکه توانایی نسلهای آتی را در برآوردن نیازهای خود به مخاطره افکند.

کبیری بیان داشت: اگرچه هنوز مرکب سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور خشک نشده، به محاق رفت و حداقل هشت سال از طلایی‌ترین دوران درآمدی کشور بی‌اعتنا به آن سپری شد اما در دولت تدبیر و امید انتظار بر این است که این سند مجددا احیا شود و کشور با چشم انداز مناسبی سروسامان یابد.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی تاکید کرد: ‌ دولت سالانه هزاران میلیارد تومان در بخش‌های آب و کشاورزی هزینه می‌کند که در حوزه‌های سخت افزاری به مصرف می‌رسد. اما برای استفاده بهینه از این سرمایه‌گذاریهای کلان پیشنهاد می‌شود بخشی از اعتبارات هر طرح و هر پروژه صرف حوزه‌های نرم افزاری از جمله آموزش بهره برداران و نظارت و بهره برداری علمی شود که سازمان نظام مهندسی در این زمینه می‌تواند در کلیه رشته‌های بخش کشاورزی این وظیفه را به عهده گرفته و با کمک دستگاه‌های اجرایی بهره وری در بخش کشاورزی را افزایش دهد.

وی افزود: براساس آمارهای موجود حدود ۲۱۰ هزار نفر از کار‌شناسان در ۲۰ رشته مرتبط با بخش کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی هستند که متاسفانه حدود دو سوم این جمعیت بزرگ جویای کارند که البته از جمع حداقل چهار میلیون بهره‌بردار بخش کشاورزی نیز تنها حدود یک درصد تسهیلات دانشگاهی دارند.

کبیری تصریح کرد: ‌ دولت سالانه هزاران میلیارد تومان در بخش‌های آب و کشاورزی هزینه می‌کند که در حوزه‌های سخت افزاری به مصرف می‌رسد. اما برای استفاده بهینه از این سرمایه‌گذاریهای کلان پیشنهاد می‌شود بخشی از اعتبارات هر طرح و هر پروژه صرف حوزه‌های نرم افزاری از جمله آموزش بهره برداران و نظارت و بهره برداری علمی شود که سازمان نظام مهندسی در این زمینه می‌تواند در کلیه رشته‌های بخش کشاورزی این وظیفه را به عهده گرفته و با کمک دستگاه‌های اجرایی بهره وری در بخش کشاورزی را افزایش دهد.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: ‌ با توجه به بحران آب و نیاز کشور به تامین امنیت غذایی به نظر می‌رسد موضوع کشت فراسرزمینی باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد که این سازمان در تامین نیروی انسانی متخصص در کنار دولت و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز