خبرگزاری کار ایران

محمد تقی صالحی:

تحول نیاز اصلی اتاق بازرگانی است

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۲۱۴

اقتصاد نقطه محوری در اوضاع عمومی کشور محسوب می شود و برای بهبود اوضاع کلی، اقتصاد نیاز به تحول دارد و در کل دنیا این تحول از طریق بخش خصوصی اتفاق می افتد.

یک عضو اتاق بازرگانی گفت: در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که اقتصاد کشور نیاز به تحول اساسی دارد و اتاق بازرگانی به عنوان یکی از ارکان اصلی نقش آفرینی در اقتصاد باید متحول شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از ستاد خبری گروه خواستاران تحول، محمد تقی صالحی از اعضاء اتاق بازرگانی با بیان این مطلب تاکید کرد: اقتصاد نقطه محوری در اوضاع عمومی کشور محسوب می شود و برای بهبود اوضاع کلی، اقتصاد نیاز به تحول دارد و در کل دنیا این تحول از طریق بخش خصوصی اتفاق می افتد.

وی همچنین خاطر نشان ساخت: بخش خصوصی وقتی می تواند مستقل و قوی باشد که اقتصاد شفاف و روشن باشد و در جهت حفظ منافع ملی و بخش خصوصی گام برداردو یکی از وظایف اتاق بازرگانی این است که دغدغه اصلی اش واگذاری بخش های مختلف اقتصادی از دولت و شبه دولتی ها به بخش خصوصی باشد. در واقع اتاق بازرگانی باید منافع اشخاص و بنگاه های اقتصادی بخش خصوصی را هم زمان با حفظ منافع ملی دنبال کند.

صالحی با بیان این نکته که نقش اتاق بازرگانی در فعالیت های بخش خصوصی تاثیر گذار است، خاطر نشان ساخت: ایجاد یک سیستم هدفمند اصلاح اقتصادی در بخش خصوصی وتغییر الگوی مدیریت مربوط به این بخش باید بهینه شده و به ساختاری پاسخگو تبدیل شود. ضمن این که شاخص ارزیابی برای انتخاب اعضاء هیات رئیسه اتاق باید میزان فعالیت افراد جهت دستیابی به رشد اقتصادی باشد.

این عضو اتاق بازرگانی ضمن اشاره به نقش محوری متخصصین و اعضاء اتاق بازرگانی در توسعه ملی، تصریح کرد: اگر توسعه ملی هدف اصلی باشد، بخش خصوصی به وسیله اتاق بازرگانی می تواند دولت را هم به این سمت هدایت کند.


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز