خبرگزاری کار ایران

اولین سازنده دستگاه‌های خبازی ایران؛

واردات تجهیزات چینی باعثکاهش کیفیت تولید داخلی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۵۵

با افزایش واردات در چند سال اخیر به تولید دستگاه‌های نانوایی صدمات جبران ناپذیری وارد شده است، بعنوان مثال با واردات دیگ‌های چینی که در مخلوط کن‌های نانوایی‌ها و شیرینی پزی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، تولید این دیگ‌ها در داخل به شدت کاهش پیدا کرده است هرچند دیگ‌های ایرانی در مقابل مشابه چینی خود بسیار با کیفیت‌ترند.

مدیر عامل اولین سازنده دستگاه‌های خبازی ایران گفت: واردات تجهیزات چینی باعثکاهش کیفیت تولید داخلی شده است.

محمد ابراهیمی، یک فعال صنعتی در حوزه صنعت نان کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با گلایه از مشکل نقدینگی تولیدکنندگان این حوزه اظهار داشت: قیمت مواد اولیه همچون آلومینیوم، آهن و فولاد و حتی موتورهای برقی مورد نیاز، نسبت به سال ۹۰ سه برابر شده‌ است و بدون وجود نقدینگی توان تهیه مواد اولیه برای شرکت‌های تولید کننده پایین می‌آید که در نتیجه آن تولید به شدت آسیب می‌بیند.

ابراهیمی ادامه داد: شرکت به رغم اینکه اولین سازنده دستگاه‌های خبازی بوده است با این حال به دلیل افزایش هزینه‌ها و نبود تسهیلات و یارانه‌های دولتی مجبور شده است که میزان تولید خود را به نصف کاهش دهد.

وی با اشاره به قوانین مربوط به انتقال واحدهای صنعتی در استان تهران ادامه داد: متاسفانه بسیاری از کارخانجات همچون کارخانه ما به دلیل نبود سرمایه کافی برای انتقال کامل کارخانه مجبور شدند که قسمتی از واحد‌های کارخانه را به دیگران واگذار کنند که باعثورود واسطه‌ها به صنعت و افزایش کلی قیمت دستگاه‌ها شد.

این تولید کننده دستگاه‌های خبازی گفت: متاسفانه با افزایش واردات در چند سال اخیر به تولید دستگاه‌های نانوایی هم صدمات جبران ناپذیری وارد شده است، بعنوان مثال با واردات دیگ‌های چینی که در مخلوط کن‌های نانوایی‌ها و شیرینی پزی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، تولید این دیگ‌ها در داخل به شدت کاهش پیدا کرده است هرچند دیگ‌های ایرانی در مقابل مشابه چینی خود بسیار با کیفیت‌ترند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت نان افزود: برگزاری نمایشگاه‌های در کوتاه مدت باعثافزایش تولید خواهد شد و امید است که نسبت به برگزاری بیشتر نمایشگاه‌های این چنین بیشتر تلاش کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز