خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل کارگزاری توسعه کشاورزی به ایلنا خبرداد:

بررسی زیرساخت‌های معاملات آتی کشاورزی در هفته آینده

کد خبر : ۱۰۶۵۴۵

متاسفانه از سال ۸۹ به بعد نه تنها پیشرفتی در ورود محصولات کشاورزی به بورس کالا نداشته‌ایم بلکه ورود محصولات کشاورزی با افول روبرو بوده است.

مدیرعامل کارگزاری توسعه کشاورزی گفت: زیرساخت‌های معاملات آتی محصولات کشاورزی هفته آینده توسط کار‌شناسان بورس مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرد و زمینه‌های آن فراهم می‌شود.

محمدرضا گرامی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر اظهار داشت: آنچه از معاملات کالاهای کشاورزی انجام می‌شود به صورت نقدی و کوتاه مدت است، ضمن این‌که معاملات آتی گام جدیدی در بورس کالای کشاورزی خواهد بود.

وی ادامه داد: به کمک معاملات آتی تولید کننده و مصرف کننده کالای کشاورزی می‌توانند برنامه ریزی کنند و براساس هزینه‌ها تصمیم بگیرند که آیا کار مورد نظرشان صرفه اقتصادی دارد یا خیر.

گرامی‌پور در پاسخ به این سوال که ورود محصولات کشاورزی نسبت به گذشته چه پیشرفتی کرده است، افزود: متاسفانه از سال ۸۹ به بعد نه تنها پیشرفتی نداشته‌ایم بلکه ورود محصولات کشاورزی با افول روبرو بوده است.

وی همچنین در خصوص اظهار نظر برخی از کار‌شناسان که چالش‌های کشاورزی با ورود محصولات کشاورزی به بورس کالا ازبین خواهد رفت، گفت: این اظهار نظر کار‌شناسانه نیست، بورس تنها می‌تواند قیمت‌ها را شفاف کند و صرفه‌های اقتصادی را برآورد کرد و از چالش‌هایی که کشاورزی با آن روبرو است، مقابله کرد.

وی تصریح کرد: کشاورزی ما در تولید، استفاده بهینه از آب و خاک، استفاده به موقع از کود‌ها و سم‌هایی که مضر نباشند و یا کشت بر اساس اقلیم و گونه مناسب مشکل دارد که تنها با بورس کالا حل نخواهند نشد و احتیاج به اقداماتی اساسی دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز