خبرگزاری کار ایران

رییس مجمع واردات در گفتگو با ایلنا:

منفعت طلبان با رابطه ایران و امریکا مخالفند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۲۷

اگر ما فکر کنیم یخ‌های ۵۰ ساله‌ای که بین ایران و آمریکا ایجاد شده و اجحاف‌هایی که از زمان مصدق تاکنون صورت گرفته به این زودی آب خواهد شد فکر عبثی است، اما منطق حکم می‌کند تا گفتمان خود را ادامه دهیم و بتوانیم حق و حقوق مردم را احیا کنیم و همچنین که به بلوغ سیاسی رسیده‌ایم به دنیا ثابت کنیم صلح طلب هم هستیم.

رییس مجمع واردات گفت: منفعت‌طلبان به دنبال تنش بین ایران و‌آمریکا و افزایش تحریم‌ها هستند.

محمد حسین برخوردار، رییس مجمع واردات در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه هرچه به طرف منطق پیش‌روی کنیم، عزت کشور افزایش هم می‌یابد، اظهارداشت: اجلاس نیویورک باعثشد تا موقعیت ما تا حدودی تغییر کند و چهره واقعی کشوربه دنیا معرفی شود، در طول ۸ سال گذشته بدترین نوع تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی در مورد ایران صورت گرفت که هم ما و هم طرق مقابل زیان دید.

برخوردار خاطرنشان کرد: دنیا هم‌اکنون به سوی دهکده کوچک اقتصادی در حرکت است و همه کشورها مجبورند به دلیل نیازهای گوناگون با یکدیگر در ارتباط باشند و هرگونه جلوگیری از این تبادل اقتصادی به دو طرف ضربه می‌زند.

رییس مجمع واردات تصریح کرد: ما می‌توانیم با هر کشوری غیر از یکی که آن‌ر ا اصلا قبول نداریم مذاکره کنیم و از نظر سیاسی و اقتصادی هم آنقدر قوی هستیم که بتوانیم آمریکاییها را مجاب کنیم تا حقوق از دست رفته مردم را باز گرداند.

وی گفت: دراین میان منطق حکم می‌کند که با توجه به فرمایشات مقام‌معظم‌رهبری حرکت‌کنیم، منطق و اصول ما مشخص است این در حالی است که در طول سالیان گذشته غربی‌ها به بهانه ساخت بمب اتم تحریم‌های سنگینی را بر ما وارد کردند و چنان تبلیغی در دنیا کردند که چهره ما را آنچه نبودیم نشان بدهند.

برخوردار تصریح کرد: این موضوع که ما فکر کنیم یخ‌های ۵۰ ساله‌ای که بین ایران و آمریکا ایجاد شده و اجحاف‌هایی از زمان مصدق تاکنون که صورت گرفته به این زودی آب خواهد شد فکر عبثی است، اما منطق حکم می‌کند تا گفتمان خود را ادامه دهیم و بتوانیم حق و حقوق مردم را احیا کنیم و همچنین که به بلوغ سیاسی رسیده‌ایم به دنیا ثابت کنیم صلح طلب هستیم.

وی با بیان اینکه افرادی که با رابطه ایران و امریکا مخالف هستند دو دسته اند افزود: یک دسته هستند که تفکرات و ایدئولوژیک آمریکا را شیطانی می‌دانند و می گویند در طول سالیان گذشته آمریکا به ایران اجحاف زیادی داشته، اما باید این نکته را به آنها گوشزد کرد که در طول ۵۰ سال گذشته تاکنون ایران قویتر شده و هرچند که جنگ و تحریم‌ها را به ما تحمیل کردند اما به لحاظ سوق‌الجیشی ما در جایی واقع شدیم که نمی‌توانند رفتاری غیر از رفتار صلح‌جویانه با ما داشته باشند.

برخوردار گفت: اما گروه دوم معمولا از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرد و از هر فرصتی برای استفاده خود بهره‌ می‌برند و به دنبال منافع شخصی خود هستند و در تنگناهای اقتصادی و گردش کم کالا به دنبال منفعت خود وسودجویی هستند این افراد کالاها را در انبارهای خود ذخیره می کنند تا در فرصتی مناسب به بازار سرازیر کنند.

برخوردار در خاتمه در خصوص تشکیل اتاق بازرگانی ایران و آمریکا افزود: این اتاق به این سرعت تشکیل نخواهد شد چرا که خواسته دو دولت حایز اهمیت است و این موضوع که این اتاق چگونه شکل گیرد مسئله‌ای است که بخش خصوصی باید آن را پیگیری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز