خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران:

تعیین کف و سقف نرخ ارز در شان مسوولان نظام نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۳۷

اقتصاد دستوری در هیچ حوزه‌ای قابل قبول نیست و نباید حداقل و حداکثر نرخ دلار را دستوری تعیین کرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران گفت: تعیین کف و سقف نرخ ارز در شان مسوولان نظام نیست.

به گزارش ایلنا، یحیی آل اسحاق رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران صبح امروز در سی و چهارمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه، ابهامات ایجاد شده ناشی از اظهارات اخیر رئیس کل بانک مرکزی در باره نرخ ارز رفع شود، افزود: نمی‌توان برای نرخ ارز کفی را تعیین و بر مبنای آن دستوری داد.

وی با بیان اینکه تعیین کف و سقف نرخ ارز در شان مسوولان نظام نیست، گفت: اقتصاد دستوری در هیچ حوزه‌ای قابل قبول نیست و نباید حداقل و حداکثر نرخ دلار را دستوری تعیین کرد.

وی در عین حال این موضوع را نیز یادآور شد که برای فعالان اقتصادی اعم از صادرکننده و وارد کننده در درجه نخست ثبات ارز از اهمیت بالایی برخوردار است و گرانی و ارزانی آن موضوعی ثانوی است.

رییس اتاق تهران اظهارات مطرح شده به نقل از رئیس کل بانک مرکزی در باره نرخ ارز را سوء برداشت عنوان کرد و گفت: با توجه به نقش کلیدی ارز، به طور حتم برای دولت و تیم اقتصادی نیز بازار عرضه و تقاضا از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی این احتمال را داد که اظهارات ولی الله سیف به دلیل انتظارات روانی و جلوگیری از شوک در بازار ارز بوده است، افزود: از مسوولان انتظار می‌رود تا قوانین و قواعد اقتصادی همچون بازار عرضه و تقاضا را در نظر بگیرند.

آل اسحاق در بخش دیگری از سخنان خود در جمع فعالان بخش خصوصی اتاق تهران از برنامه سفر اخیر حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری به نیویورک به عنوان رویکردی مدبرانه یاد کرد و افزود: دستاوردهای این سفر در چارچوب ارزش‌های نظام، تدبیر و نگاه واقع گرایانه به مسایل جهانی بود و امیدهایی را در داخل و خارج ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه، این سفر تغییر جدی در مسایل و تعامل ایران با جهان بر جای خواهد گذاشت، ادامه داد: امید است با پشتیبانی‌هایی که لازمه تداوم آثار این سفر است، برکات آن در چارچوب نظام و مصلحت کشور به وضوح آشکار شود.

رییس اتاق تهران تصریح کرد: سفر رییس جمهوری به نیویورک در چارچوب دولت تدبیر و امید قابل تقدیر است و انتظار می‌رود که مجموع کل کشور از این حرکت سازنده حمایت کند.

آل اسحاق در بخش دیگری از سخنان خود به سفر اخیر جمعی از فعالان بخش خصوصی به کشور عمان اشاره‌ای کرد و گفت: ایران و عمان دارای روابط حسنه سیاسی و اقتصادی هستند و در این سفر نیز راه های گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی به بحثو بررسی گذاشته شد.

وی شکل گیری شورای اقتصاد ایران و عمان را یکی از محورهای گفت و گو در این سفر بیان کرد و افزود: ایجاد شرکت ایرانی – عمانی برای مشارکت در مناقصه های این کشور نیز از جمله پیشنهادات خوبی بود که به طور حتم با حضور فعال بخش خصوصی به تقویت بیشتر روابط کمک خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز