خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی:

ایران در حوزه ذخایر معدنی دارای رتبه ۱۵ جهان است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۵۸

هر یک‌دلار سرمایه‌گذاری در بخش معدن ۲.۸ دلار برگشت سرمایه دارد. هر چند که بخش معدن همواره با موانعی همراه بوده و این چالش‌ها باعثشده تا نتوان از این بخش بهره لازم را برد اما همه دست‌اندرکاران در این حوزه معتقدند که بخش تولید در کشور مظلوم واقع شده و باید بازبینی دقیق و کارشناسی در این حوزه صورت گیرد.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه معدن نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلان با ریسک بالاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلام محمد زارعی عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در اجلاس بزرگان معدن و صنایع معدنی با بیان این که بخش معدن تاکنون فعالیت‌های در خور توجهی داشته است اظهار داشت: ایران در حوزه ذخایر معدنی دارای رتبه ۱۵ در جهان است و تاکنون ۳۷ میلیارد تن از ذخایر معدنی آن کشف و ۵۷ میلیارد تن ذخایر بالقوه دارد، متاسفانه علی‌رغم همه تلاش‌ها در این بخش شکوفایی و بالندگی لازم را به دست نیامده است.

زارعی خاطرنشان کرد: این در حالی است که هر یک‌دلار سرمایه‌گذاری در بخش معدن ۲.۸ دلار برگشت سرمایه دارد. هر چند که بخش معدن همواره با موانعی همراه بوده و این چالش‌ها باعثشده تا نتوان از این بخش بهره لازم را برد اما همه دست‌اندرکاران در این حوزه معتقدند که بخش تولید در کشور مظلوم واقع شده و باید بازبینی دقیق و کارشناسی در این حوزه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه معدن نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلان با ریسک بالا هستیم تصریح کرد: هر چند که طی سالیان گذشته تحریم باعثرکود در صنایع کشور شد اما باید به دنبال سرمایه‌گذاری‌های کلان بود.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی با بیان این که سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند کمک موثری برای ساماندهی این حوزه باشد، افزود: دراین راه باید قوانین و امور اداری و حقوقی ساماندهی شود تا ابزار و مکانیسم لازم فراهم شود.

زارعی در خاتمه گفت: موضوع حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در پروژه‌ها دغدغه مجلس و دولت است و از فعالین این حوزه می‌خواهیم تا نظرات خود را ارایه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز