خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اکتشافات سازمان توسعه نوسازی معادن و صنایع معدنی:

کمبود اطلاعات مهمترین معزل اکتشاف معادن است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۸۳

تحلیل اطلاعات نقشه‌های زمین شناسی به حدی پایین است که با وجود کمربندهای مهم کانی زایی در کشور همچنان بخش زیادی از آن مورد اکتشاف واقع نشده است.

مدیر کل اکتشافات سازمان توسعه نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: کمبود اطلاعات مهمترین معزل اکتشاف معادن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغرزاده مدیرکل اکتشافات سازمان توسعه نوسازی معادن و صنایع معدنی در اجلاس شب گذشته بزرگان معدن کشور اظهار داشت: موتور محرکه معادن و صنایع معدنی اکتشافات است، در ایران با وجود گستردگی ذخایر معدنی یک ذخیره مناسب و عیار بالا می‌تواند انگیزه خوبی برای سرمایه‌گذاران باشد.

وی افزود: فعالیت‌های اکتشافی در کشور ما طی سالیان گذشته با فراز و فرودهای متعددی همراه بوده و بازیگران اصلی در بحثاکتشافات کشور یعنی سازمان زمین‌شناسی و ایمیدرو تلاش‌های موثری داشته‌اند.

وی افزود: از سال ۸۰ تا کنون سهم ایمیدرو در اکتشافات مواد معدنی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد بوده است و سازمان زمین‌شناسی نیز با وجود بودجه کمی که داشته هر زمان که اطلاعات پایه درستی برایش تعریف شده توانسته اکتشاف معادن سنگ آهن و مس و… را در کارنامه خود داشته باشد.

وی افزود: تحلیل اطلاعات نقشه‌های زمین شناسی به حدی پایین است که با وجود کمربندهای مهم کانی زایی در کشور همچنان بخش زیادی از آن مورد اکتشاف واقع نشده است.

وی گفت: عدم سرمایه‌گذاری مناسب دراین حوزه باعثمغفول ماندن آن شده است. در سال ۲۰۱۲ مجموع سرمایه گذاری‌ها در بخش اکتشافات معادن دنیا رقمی به ارزش ۲۴ میلیارد دلار بوده است که سهم کشور ما تنها ۳۰۰ میلیون بوده. همچنین کشور کانادا هر ساله ۲ میلیون متر حفاری دارد. این در حالی است که در کشور ما میزان حفاری ها به ندرت به ۳۰۰ هزار متر می رسد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین عدم استفاده از ماشین آلات مدرن نیز مانع فعالیت ها شده و دولت تدبیر و امید باید به این موضوع توجه کند تا بتوانیم شرکتهای صنعتی بزرگ را وارد جرگه فعالیتهای اکتشافی بزرگ کنیم.

مدیر کل اکتشافات سازمان توسعه نوسازی معادن و صنایع معدنی افزود: باید پهنه های مهم کشور را در اختیار سرمایه گذاران بزرگ قرار داد و لایه های اطلاعاتی موجود را بازبینی کرد و با ارائه بودجه کافی به این بخش فعالیت های معدنی را گسترش داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز