خبرگزاری کار ایران

همکاری‌های صنعتی بین ایران و عراق گسترش می‌یابند

کد خبر : ۱۱۰۷۰۷

در بازدید از ایران متوجه شدیم شرکت‌های تخصصی ایرانی فراوانی وجود دارند که می توانند در نوسازی شرکت‌های عراقی با ما همکاری کنند.

معاونین وزرای صنعت و معدن ایران و عراق در نشست هیات‌های دو طرف بر توسعه همکاری های صنعتی و معدنی تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، ‌ غلامرضا شافعی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با " مکی حمود الدیری " معاون وزیر صنایع و معادن عراق و جمعی از مدیران ارشد این وزارتخانه دیدار و در خصوص زمینه های مشترک همکاری گفتگو کرد.

در این دیدار شافعی با ذکر تاریخچه فعالیت‌های سازمان در حوزه توسعه و نوسازی صنایع اظهار داشت: هم اکنون ایدرو در حوزه‌های مختلف صنایع نوین از جمله بیوایمپلنت‌های استخوانی، تولید دستگاه‌های دیالیز و سلول‌های بنیادی آماده است تا نیازهای مردم عراق را تامین کند.

وی افزود: شرکت های تابعه ایدرو در حوزه تولید فولادهای آلیاژی، لوله های مورد نیاز صنعت نفت، پروژه های نفت و گاز، تولید اتانول از باگاس، ساختمان سازی صنعتی و نوسازی صنایع قدیمی آماده همکاری با دولت و مردم عراق هستند.

رئیس ایدرو همچنین تصریح کرد: این سازمان طرح های سرمایه گذاری متعددی در سراسر ایران تعریف کرده است که سرمایه گذاران عراقی می توانند طبق قوانین و ضوابط موجود در این طرح ها مشارکت کنند.

در این دیدار، معاون وزیر صنایع و معادن عراق نیز با ابراز خرسندی از حضور در جمع مسوولان صنعتی کشورمان بیان داشت: دولت عراق تمام توان خود را برای بازسازی شرکت های عراقی بکار گرفته تا نیازهای مردم این کشور را در داخل تامین کند و در این راه آماده همکاری با شرکت های ایرانی است.

مکی حمود الدیری اضافه کرد: در بازدید از ایران متوجه شدیم شرکت‌های تخصصی ایرانی فراوانی وجود دارند که می توانند در نوسازی شرکت‌های عراقی با ما همکاری کنند.

معاون وزیر صنایع و معادن عراق تصریح کرد: در صورت همکاری متخصصان و دانشمندان دو کشور ایران و عراق، این دو ملت می توانند راهبری منطقه را به دست گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز