خبرگزاری کار ایران

صبح امروز به امضا رسید؛

قرارداد ساخت کارخانه فولاد سازی سیرجان با مشارکت ایتالیایی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۵۱

ایران به دنبال صلح و دوستی است. از غربی‌ها می‌خواهیم دست از بدخلقی شان بردارند. از آنها برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن ایران دعوت می‌کنیم.

ایلنا: قرارداد ساخت کارخانه فولادسازی سیرجان به ظرفیت یک میلیون تن بین شرکت ایتالیایی تنوا(Tenova) و شرکت ایرانی – آلمانی MMTE و سازمان ایمیدرو به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی کرباسیان(رییس امیدرو) در مراسم امضاء قرار داد ساخت کارخانه فولاد سازی سیرجان با مشارکت ایتالیایی‌ها اظهار داشت: این پروژه با ۱ میلیون تن ظرفیت تولید با سرمایه ۳ هزار میلیارد ریال از سوی صندوق بازنشستگی ملی مس و شرکت گل گهر راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی چنین طرح‌هایی به افزایش میزان اشتغال در کشور کمک خواهد کرد، افزود: حمایت از سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و توسعه بخش خصوصی از سیاست‌های اصلی دولت یازدهم است.

کرباسیان خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی در ایمیدرو به امضاء می‌رسد که در اجرای آن اطمینان داشته باشیم.

وی با ابراز علاقه از همکاری با غربی‌ها گفت: ایران به دنبال صلح و دوستی است و از غربی‌ها می‌خواهیم دست از بدخلقی‌شان بردارند و از آنها برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن ایران دعوت می‌کنیم.

همچنین در ادامه علی عباسلو(مدیرعامل شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان) درخصوص امضاء قرارداد ساخت کارخانه فولادسازی ایران و ایتالیا خاطرنشان کرد: ارزش این قرارداد در بخش ارزی ۷۹ میلیون یورو و در بخش ریالی بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد ریال است. این پروژه بخشی از مجموعه پروژه‌آهن اسفنجی، فولادسازی و محصولات نوردی در منطقه سیرجان است.

عباسلو با اشاره به اینکه کنسرسیومی متشکل از شرکت ایتالیایی تنوا و شرکت ایرانی - آلمانی MMTE اجرای پروژه یک میلیون تنی فولاد سیرجان را برعهده دارند، گفت: پروژه آهن اسفنجی سیرجان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: اجرای اینگونه پروژه‌ها از خروج ارز، شمش و خام فروشی جلوگیری خواهد کرد.

در ادامه این مراسم انریکه گارزونه معاون ارشد بخش آهن و فولاد شرکت تنوای ایتالیا خاطرنشان کرد: این شرکت تولیدکننده فولاد است و در امریکای جنوبی، ژاپن، اندونزی و رومانی محصولات فولادی تولید می‌کند و با ۱۵ میلیون تن تولید فولاد در سال ۲۵ میلیارد دلار عملکرد مالی دارد.

وی افزود: با وجود مشکلات بین‌المللی به وجود آمده به حضور خود در صنعت فولادسازی ایران ادامه می‌دهیم و در همین راستا چندین پروژه در فولاد مبارکه نیز در دست اجرا داریم. پروژه‌هایی در شادگان، یزد، کرمان و غیره نیز در دست مطالعه داریم و همکاری با صنعت فولاد ایران را توسعه خواهیم داد.

در خاتمه نیز محمدرضا طاهری شهرآئینی(نماینده شرکت ایرانی - آلمانی MMTE) افزود: این شرکت تاکنون ۷ واحد غیرمستقیم و مهندسی را راه‌اندازی کرده و ۲ واحد دیگر نیز در خوزستان و هرمزگان در دست دارد و امیدواریم شرکت فولاد سازی سیرجان در زمان معین به بهره برداری برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز