خبرگزاری کار ایران

نائب رییس اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با ایلنا:

ثبت اتاق بازرگانی ایران در امریکا قطعی شد / فعالیتهای تجاری شفاف می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۷۵

به نظر می‌رسد هم اکنون مجالی برای تشکیل اتاق بازرگانی امریکا در ایران فراهم شده اما باید ابتدا فضای سیاسی بهبود یابد تا اتاق بازرگانی به عنوان توافقی بین طرفین تاسیس شود و روابط تجاری بین دو کشور در بخش خصوصی به صورت شفاف پیگیری شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: ثبت اتاق بازرگانی ایران در آمریکا فعالیت‌های تجاری با این کشور را شفاف می‌کند.

پدرام سلطانی، نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به ثبت اتاق بازرگانی ایران در آمریکا اظهار داشت: هر چند شکل‌گیری اتاق مشترک ایران و آمریکا نیازمند پیش‌زمینه‌های سیاسی است اما اجرایی شدن این طرح در آمریکا از سوی ایرانیان مقیم آمریکا بر گسترش ارتباط تجاری بین دو کشور کمک خواهد کرد و محدودیت‌های بوجود آمده بر اثر تحریم‌ها را کمرنگ خواهد کرد.

سلطانی با بیان اینکه این حرکت جدیدی در حوزه روابط تجاری بین ایران و امریکا خواهد بود افزود: در شرایطی که ارتباط تجاری ما با امریکا متوقف شده، تشکیل این اتاق در آمریکا می‌تواند بر شفاف‌سازی فعالیت‌های تجاری کشور کمک کند و حرکتی نمادین برای جلب توجه افکار جامعه اقتصادی آمریکا به سوی بهبود روابط تجاری با ایران باشد.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه ارتباط تجاری ما از قدیم الایام با امریکا برقرار بوده خاطر نشان کرد: دولت امریکا در بسیاری موارد نظیر ارسال دارو و غذا بدون در نظر گرفتن بخش خصوصی با کشور ما فعالیت‌های تجاری داشته است.

وی با بیان اینکه این ابتکار در سرعت بخشیدن روند تشکیل اتاق بازرگانی امریکا ایران می تواند موثر باشد تصریح کرد: به نظر می‌رسد هم اکنون مجالی برای تشکیل اتاق بازرگانی امریکا در ایران فراهم شده اما باید ابتدا فضای سیاسی بهبود یابد تا اتاق بازرگانی به عنوان توافقی بین طرفین تاسیس شود و روابط تجاری بین دو کشور در بخش خصوصی به صورت شفاف پیگیری شود.

به گزارش ایلنا، در جریان سفر هیات ایرانی از اعضای بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به آمریکا یک فعال تجاری در آمریکا از ثبت اتاق بازرگانی ایران در امریکا خبر داده که مورد تایید رئیس کل بانک مرکزی ایران نیز قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز