خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با ایلنا تاکید کرد:

مکانیسم بانک مرکزی در تعیین بهای ارز شفاف نیست / باوجود تحریم یکسان سازی نرخ ارز محال است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۱۷

خوشبختانه در بودجه سال ۹۳ بر یکسان سازی نرخ ارز تاکید شده اما این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که تحریم‌ها برداشته شود و اگر این محدودیت‌ها ادامه داشته باشد یکسان سازی نرخ ارز نیز بعید به نظر می‌رسد.

عضو اتاق بازرگانی ایران بر شفاف سازی بانک مرکزی در محاسبه نرخ ارز تاکید کرد.

مسعود دانشمند، عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: هر چند در حال حاضر تقریبا تمامی کالا‌ها با نرخ ارز ۳ هزار تومانی خود را تطبیق داده‌اند اما متاسفانه مکانیسم بانک مرکزی در خصوص تعیین بهای ارز خیلی شفاف نیست و مشخص نیست چه مبنای محاسباتی در اعلام این اعداد دارد!

وی افزود: خوشبختانه در بودجه سال ۹۳ بر یکسان سازی نرخ ارز تاکید شده اما این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که تحریم‌ها برداشته شود و اگر این محدودیت‌ها ادامه داشته باشد یکسان سازی نرخ ارز نیز بعید به نظر می‌رسد.

دانشمند خاطرنشان کرد: اگر ارز صادراتی برداشته شود و دولت امکان ارایه ارز در بازار را داشته باشد می‌توان به یکسان سازی نرخ ارز در آینده امیدوار بود.

وی با اشاره به تعیین بهای ارز کمتر از ۳ هزار تومان گفت: اگر هم دولت در نظر دارد بهای ارز را از ۳ هزار تومان کمتر اعلام کند بهتر است ابتدا این نرخ را تثبیت کند و در مرحله بعد این اقدام را انجام دهد.

این عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به سخنان اخیر نهاوندیان در خصوص فایناس ادامه داد: در صورتی که مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد امکان جذب سرمایه‌های خارجی در پروژه‌های داخلی نیز فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: پروژه‌های نیمه تمام نفتی، راه سازی و غیره که بالغ بر صد‌ها میلیارد دلار است با جذب سرمایه‌های خارجی تکمیل می‌شوند، هم اکنون دست کم ۴۰ میلیارد دلار پروژه راه آهن و راه سازی و ۱۰۰ میلیارد دلار پروژه نفت و گاز و… در کشور وجود دارد.

دانشمند افزود: در حال حاضر بدلیل اینکه جنوب خلیج فارس از سرمایه خارجی اشباع شده و ظرفیت سرمایه گذاری در آنجا پر شده است، نگاه‌ها به سمت شمال خلیج فارس یعنی ایران و عراق است که اگر در مذاکرات با غربی‌ها جدی باشیم و به مذاکرات برد برد بیاندیشیم مسلما اتفاقات خوبی در خصوص سرمایه گذاری‌های خارجی در راه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز