خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت:

تنظیم بازار شوینده‌ها به تشکل مربوط واگذار شد / تشکل‌های غیر حرفه‌ای پاشنه آشیل هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۵۹

هم اکنون دغدغه‌ای در جریان عمومی عرضه و تقاضای کالا وجود ندارد، اما نرخ ارز از ۱۲۲۶ به مبادله‌ای تغییر کرد و قیمت گذاری برخی کالاها به غلط یا درست انجام شد اما قیمت‌گذاری‌ها به صورت سالانه براساس نرخ تورم اتفاق خواهد افتاد.

معاون وزیر صنعت از واگذاری تنظیم بازار شوینده‌ها به تشکل مربوطه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن یونس سینکی در یک نشست خبری که صبح امروز برگزار شد اظهار داشت: کنترل یکسری از قیمت‌ها به تشکل‌ها و انجمن‌های آن واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار نظارت قیمت‌گذاری و عرضه به موقع کالا و همچنین تنظیم بازار شوینده‌ها را به تشکل‌های مربوط واگذار کرد گفت: در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان حمایت، بازرگانی داخلی و تشکل مربوطه به امضا رسید.

سینکی با بیان اینکه پاشنه آشیل وزارتخانه تشکل‌های غیر حرفه‌ای هستند، تصریح کرد: روغن به عنوان دومین کالایی که تنظیم بازار آن را به تشکل مربوطه واگذار خواهد کرد، در دست اجراست.

وی با بیان اینکه حضور تشکل‌های بخش خصوصی در قیمت‌گذاری به معنای نفی نظارت‌های عالیه دولت نیست، تصریح کرد: زمانی که نرخ ارز مرجع به ارز مبادله‌ای تغییر کرد براساس اسناد حسابداری انتظار می‌رفت تا افزایش قیمت بیشتری اتفاق بیفتد اما واکنش بازار به این موضوع منطقی بود.

سینکی افزود: هم اکنون دغدغه‌ای در جریان عمومی عرضه و تقاضای کالا وجود ندارد، اما نرخ ارز از ۱۲۲۶ به مبادله‌ای تغییر کرد و قیمت گذاری برخی کالاها به غلط یا درست انجام شد اما قیمت‌گذاری‌ها به صورت سالانه براساس نرخ تورم اتفاق خواهد افتاد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز