خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه خشکبار در گفتگو با ایلنا:

بیش از۵۰درصد خشکبار موجود دربازار قاچاق است / خشکبار۷۰ درصد از متقاضیان خود را از دست داد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۶۱

اگر شرایطی فراهم شود تا میزان تعرفه گمرکی به ۱۰ درصد کاهش پیدا کند اتحادیه خشکبار می‌تواند افرادی را که شغل اصلی آنها خشکبار است برای واردات معرفی کنند این در حالی است که هم اکنون شاهدیم افرادی که جوازی غیر از صنف ما دارند به واردات خشکبار می پردازند.

رییس اتحادیه خشکبار بر کاهش تعرفه های گمرکی به منظور کاهش قاچاق خشکبار تاکید کرد.

مصطفی احمدی، رییس اتحادیه خشکبار کشور در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به افزایش قاچاق خشکبار در کشور اظهار داشت: متاسفانه تاجران خشکبار به دلیل افزایش تعرفه های گمرکی توانایی رقابت با محصولات قاچاق را ندارند و هم اکنون شرایط به گونه‌ای شده که بیش از ۵۰ درصد از محصولات در بازار قاچاق است.

وی افزود: اگر شرایطی فراهم شود تا میزان تعرفه گمرکی به ۱۰ درصد کاهش پیدا کند اتحادیه خشکبار می‌تواند افرادی را که شغل اصلی آنها خشکبار است برای واردات معرفی کنند این در حالی است که هم اکنون شاهدیم افرادی که جوازی غیر از صنف ما دارند به واردات خشکبار می پردازند.

احمدی با اشاره به قاچاق محصولاتی نظیر بادام هندی، بادام امریکایی و کدوی مرمری تصریح کرد: تا زمانی که افزایش تعرفه‌ها ادامه داشته باشد این گونه اجناس به وفور به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون بازار در رکود به سر می برد گفت: بازار خشکبار ۷۰ درصد از متقاضیان خود را از دست داده است و با نزدیک شدن به ایام محرم و صفر رکود در بازار خشکبار و تنقلات بیشتر هم خواهد شد.

رییس اتحادیه خشکبار در خاتمه گفت: سال گذشته با اتفاقی که برای پسته رخ داد عده‌ای در صنف ما پسته‌ها را در انبار و سردخانه ذخیره کرده و عده دیگر نیز به‌دلیل ترس از برنامه‌ای که برای پسته سال گذشته بوجود آمد هیچ محصولی نخریدند که همین موضوع باعثنوسان در بازار خشکبار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز